April 13, 2012

Fredag igen och tiden går på som vanligt, Liam har varit hemma med mig heeeeela veckan då han fick ögoninflammation, jag vet inte vem av oss två som klättrar mest på väggarna....tror det är Liam faktiskt, det är ju såååååå tråkigt att vara hemma med morsan och Nheo, stackarn.
Nästa vecka får han åka till dagis (tis,ons, tors) och röja loss ordentligt.

Vi har varit på BVC med Nheo och nu väger han 5,5 kg och är 58 lång. Nu ligger han perfekt på längd och huvud kurvan, men vikt kurvan är osm ett streck rakt upp...haha nästan så bvc tanten sa till mig att inte mata så mycket, med glimten i ögat såklart.

Vi har kommit en bit nere i lokalen också, dit jag ska flytta med mina tårtor...bilder kommer senare det lovar jag.

Jag har sytt ett antal mössor till Nheo också, de flesta har blivit för små så det har gått en del tyg och nu sista gången snålade jag inte på måtten men det resulterade i att Liam fick den istället, så stor blev den !
En av mössorna som blev lite för trånga men passar ett litet tag till iallafall.

Här är mössan som Liam fick.
Men den åkte av gaaaaanska fort när Mormor gav honom en Blixten Mqueen Keps, som numera är på hela tiden, det första han frågade om i morse var hans keps ! uppskattad eller vad ?


Jag och Nheo myser efter påskhelgens alla intryck.


Sen däckade lillfisen såhär.


Idag väntar vi hem Alex någorlunda i tid från jobbet, sen imorgon ska han på kurs hela dagen...alla pengar är väldigt välkommna just nu men stackars Liam undrar varför pappa jobbar så mycket. Svårt för en 3 åring att förstå varför. 
Hoppas dessa tider vänder snart och vi kan få njuta lite av att vara en familj. Känner mig som en ensamstående mamma emellanåt och det är ju inge skoj.
Nu ska jag gå och förberedda middagen medans Nheo sover (säkert hela 5 minuter till) Han har varit väldigt snål på sovandet idag så jag har suttit med honom i soffan, och de minutrarna han har kunnat sitta i gungstolen själv har jag farit runder och plockat, tänt en brasa, dammsugit, plockat tvätt men ingen tid till att leka med Liam, jo ritat har vi gjort med Nheo hängandes över armen !
Gnäll gnäll eller vadå ? !

Kommentarer
Postat av: Johanna - Tvåbarnsmamman mitt i kaoset

Ja ush vad man stressar som mamma.. :/



Fina bilder på dina sötnosar!

2012-04-13 @ 18:21:40
URL: http://salkert.se
Postat av: Emma | Mamma till Kira

Men vad duktig du är. Baka grymma tårtor och sy.. Tänk om en annan med kunde sådana saker, iaf att baka. Ska vara glad om jag kan göra negerbollar. Haha

2012-04-14 @ 10:52:50
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Att du kan du oxå! Finns det något du inte kan? Superkvinna!

Hemskt när barnen börjar fråga så.. Värsta jag vet när Casper kommer och rycker på axlarna och suckar; åhh pappa och man måste svara, pappa jobbar...

den besvikelsen är inte kul inte.



Sv: Casper bara ignorerar mig när vi "bråkar" han kan verkligen bara låtsas som att jag är luft och det retar mig något så in i bomben.. dom är roliga dom små barnen..

2012-04-14 @ 20:39:52
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Du har en utmaning i min blogg

2012-04-14 @ 21:40:15
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: isabellaevita

sv; Ja visst skulle det passa med Albin Juhani (uttalas Johani), jag tror faktiskt det får bli så :)



Du har så himla söta pojkar! Ni är jättefina :)

2012-04-28 @ 01:10:45
URL: http://isabellaevita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0