Lite om Nheo och hans första bad

I måndags den 20 feb. badade Nheo för första gången, inte jätte populärt men lite skönt var det nog allt. =)
Nheo tappade sin navelstum i fredags (exakt 1 vecka gammal) så skönt att bli av med den då jag tycker den är lite läbbig.
Efter badet var det Liam's tur, han klämde ner sig i baljan som Nheo badat i.
Ibland får man bli liten igen =)
Nheo har sin vaken tid på morgnarna, som idag var han klar vaken från klockan 8-11.00 då han rå däckade i vagnen efter amningen.
Han har sin sista måltid runt 23.00-00.00 tiden sen sover han mellan 3-4 timmar innan han vaknar för ny måltid och då går det inte att somna om i sin egen säng inte, då vill han bara ligga brevid mig.
Runt 3-4 tiden äter han då som sagt och sen ligger han och snuttar fram till 6-7 då han äter igen sen går vi inte upp förrän 8 tiden.
Det är skönt att ha alex hemma nu då Liam är som ett monster imellanåt, han kom in i trottsen rejällt helt plötsligt....testar, testar och testar oss är vad han gör och är allmänt jobbig om man får lov att säga så om sin son !
Vi försöker ge honom all uppmärksamhet som går mellan varven vi har Nheo, men det verkar inte räcka riktigt....man känner sig så taskigt.
Tänkte jag skulle ringa dagis sen och höra om Liam fick komma på dagis nästa vecka, 15 timmar i veckan. Hoppas dom går med på det trots att Alex är hemma 1 månad nu.
Liam behöver komma iväg och aktiveras och leka med sina kompisar då vi inte räcker till känns det som och det är ju tråkigt att vara hemma hela tiden.
Igår var vi på bvc och Nheo har lagt på sig ytterigare 140 g sedan i fredags då han gått upp 80 g från födseln.
så nu väger han 3290 g och är 51,5 cm lång.
På BB glömde dom ta huvudomfånget på honom vilket i fredags var 35 cm och i igår 35,8 cm.
Slarvigt av dom på BB tycker jag, men det var kanske för att dom bara ville ut från rummet då vi inte kom riktigt överens.  (mer om det i förlossningsberättelsensen)
Imorgon ska jag till MVC och se om jag kan locka ut mina papper från BB, de vill att jag ska vänta i 8 veckor egentligen men jag vill ju ha mina papper så jag kan ge er en berättesle. =)

Nheo har fått jätte många fina saker, kläder, skor, blommor, snutte mm.
Måste bara visa den fina "tårtan" från Lina och Roy som Lina pysslat ihop helt själv.
Nu ska jag sätta igång ett spel till Liam så han slutar tjata. tjing.

Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Klart den stora oxå vill vara lite liten :)

Den första tiden går så fort.. Man vill bara pausa eller ngt..



Vad skönt att Alex kan vara hemma så länge!

2012-02-24 @ 12:49:11
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Sv: tack! Det gick bra. Har ont som bara den och är trött trött men mår bra :)



2012-02-24 @ 14:44:57
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0