Njuter

Idag är en dag vi bara är hemma, vi har varit i Lund varenda dag sedan i fredags för en massa olika tester.
Vår son föddes med Multicystisk njure, eller som dom sa igår vatten fyllda blåsor. Ingenaning om det är samma sak.
Hans vänstra njure fungerar som den ska och det är ganska vanligt att de antingen födds med en njure eller med just detta.

I söndags (12 feb) var vi hos barnläkaren för att göra de vanliga kontrollerna, sen blev vi skickade till barnakuten för att ta blodprover och kisseprov, de visade sig vara normala.

I måndags var vi och gjorde PKU testet vilket också var bra...detta testet går alla nyfödda igenom och var inget avvikande.

I tisdags var vi inne och fick göra ett ultraljud på njuren, de kunde inte se eller avgöra om den dåliga njuren på höger sida fungerar eller inte.

Nu väntar vi på remiss till Hörseltest då de inte kunde få fram något svar på PKU testet eftersom där var för mycket fosterfett kvar i öronen.
Vi väntar även på remiss till fler ultraljud och njurmottagningen.

Blir många körningar fram och tillbaka till Lund nu, men sålänge den lille mår bra och får de testerna han behöver gör jag det mer än gärna.


Idag ska vi städa, här ser ut som ett bombned slag och dammet bara yr här inne.
Skönt att ha en hemmadag och inga andra måsten....bara en massa kel och mys med mina fina pågar.

Jag är så stolt över mig själv att jag fixade detta och inte alls har panik eller ångest så här i efterhand, jag mår toppen och kan verkligen njuta och vara glad.
Stoltare mamma får man leta efter nu !


Kommentarer
Postat av: Emma -Mamma till Kira

Håller tummarna för bra besked!

2012-02-15 @ 12:50:09
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Bengt

Har en dotter som föddes i Lund i Augusti 2011 med multicytisk njure. Förstår er situation! Kämpa på!

2014-05-29 @ 23:22:01
Postat av: Annika

Hej! Vår dotter föddes i Växjö i augusti i år med multicystisk njure. Ska påbörja utredning nu i november iom att urinledaren till den friska njuren är något vidgad.

Verkar som att iaf en till har kommit till din blogg då de googlat multicystisk njure. Om någon med barn med samma diagnos vill skriva av sig eller så är min mejl: [email protected]

Kram!

2014-10-29 @ 10:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0