V.39

V.39 är här (38+2, för att vara exakt)

Idag har jag varit hos barnmorskan för sista gången hoppas jag, men eftersom alla tror att lillebror ska titta ut innan januari är slut så går jag väl över tiden fet mycket. Har ju inte Bf förrän 6 feb egentligen.

Allt såg bra ut hos bm idag förutom hjärtljuden hos lillebror som var alldeles för höga, de låg på 172 länge och sjönk inte (ska ligga under 160)
Bm blev orolig och sa att jag fick vänta i väntrummet en halvtimme för att sen göra ett nytt försök med Dopplern.

Halvtimmen kändes lång men till slut fick jag komma in och vi testade igen....INTE bra nu heller 175, jaha sa bm då blir det att jag skickar in dig till Lund så du får ta ctg (band runt magen som kontrollerar bebisens hjärtljud)
Jaha sa jag men om dom inte sjunker där heller då, vad händer då ?
Ja då får dom plocka ut lillebror för han mår uppenbarligen inte bra, sa bm.
-Det har jag minsann inte tid med idag inte svarade jag och vips så sjönk hjärtljuden ner till 152 och jag slapp bli in skickad.

Jag som tjatat om ett kejsarsnitt och inte blivit beviljad hade ju värsta chansen här nu haha

Bm läste mitt förlossningsbrev för att kontrollera om det skulle tilläggas något, hon flinade under hela tiden hon läste och jag frågade henne om det inte var bra....Jo men du har skrivit på ett komiskt sätt att man måste skratta lite, men man ser att du menar allvar ändå !
Ja för allvar gör jag men vill inte heller att dom inne på förlossningen ska tycka man är en surkärring.
Så här ser mitt brev ut för er som är nyfikna:

FÖRLOSSNINGSBREV !
Emilie Grese 851020-4046.
Pappa = Alex Poulsen 830604-7450
Jag har varit i samtal/möte med Smvc där det framgår att jag är fruktansvärt förlossningsrädd, då det gick väldigt
fort med första barnet (3 timmar) Då jag inte blivit beviljad ks vill jag att ni förstår hur rädd jag är och att ni gör det bästa får vår skull.
Jag önskar Epidural eller Spinal så fort det går för att få bort smärtan, det är den som skrämmer mig mest.
Som Narkosläkare har skrivit i ett av breven i min pärm så ska Eda eller Spinal sättas i en annan nivå då jag har en dålig rygg (4 kotan nerifrån, kanske diskbråck)
Lustgas använder jag gärna den också.
Finns där andra medicinska smärtlindring så får ni gärna informera om det med.
Jag är rädd för att spricka igen, tror jag kommer göra det väldigt lätt då jag spricker efter samlag, vilket jag har gjort sedan min son föddes 2009, vet inte om det beror på om de sytt fel i ystad.
Jag vill absolut inte ha "onödiga" titt mellan benen när jag säger att ni inte får, Jag vill absolut inte ha manliga undersökare, inte heller studenter.
Jag är extremt "generad" när det gäller mitt underliv då jag helst inte vill att någon ska titta där (men förstår att ni måste) den stora gynekologlampan får gärna hålla sig borta om det går.
Jag är ingen blottare och vill behålla så mycket kläder det bara går.
Rummet får gärna vara lite mörktbelagt, mys belysning, så jag inte känner mig på ett sjukhus.
När Bebisen är ute så får ni gärna torka av honom och lägga han på mitt bröst sedan, min sambo Alex vill gärna klippa navelsträngen.
Om allt är OK med oss alla så vill vi gärna åka hem så fort det går då vi har en 3 åring hemma.
Hoppas jag inte kommer vara allt för mycket 'Pain in the as', ber om ursäkt i förväg för säkerhets skull ! :)
FÖRLOSSNINGSBREV !

Jag har varit i samtal/möte med Smvc där det framgår att jag är fruktansvärt förlossningsrädd, då det gick väldigt
fort med första barnet (3 timmar) Då jag inte blivit beviljad ks vill jag att ni förstår hur rädd jag är och att ni gör det bästa för vår skull.

Jag önskar Epidural eller Spinal så fort det går för att få bort smärtan, det är den som skrämmer mig mest.

Som Narkosläkare har skrivit i ett av breven i min pärm så ska Eda eller Spinal sättas i en annan nivå då jag har en dålig rygg (4 kotan nerifrån, kanske diskbråck)
Lustgas använder jag gärna den också.
Finns där andra medicinska smärtlindring så får ni gärna informera om det med.

Jag vill absolut inte ha "onödiga" titt mellan benen när jag säger att ni inte får, Jag vill absolut inte ha manliga undersökare, inte heller studenter.

Jag är extremt "generad" när det gäller mitt underliv då jag helst inte vill att någon ska titta där (men förstår att ni måste) den stora gynekologlampan får gärna hålla sig borta om det går.

Jag är ingen blottare och vill behålla så mycket kläder det bara går.

Rummet får gärna vara lite mörktbelagt, mys belysning, så jag inte känner mig på ett sjukhus.

När Bebisen är ute så får ni gärna torka av honom och lägga han på mitt bröst sedan, min sambo Alex vill gärna klippa navelsträngen.

Om allt är OK med oss alla så vill vi gärna åka hem så fort det går då vi har en 3 åring hemma.

Hoppas jag inte kommer vara allt för mycket 'Pain in the as', ber om ursäkt i förväg för säkerhets skull ! :)


Nä nu ska jag äta en halv färsk ananas som sägs ha en effekt att sätta igång förlossningen, visserligen är studien gjord på 7 hela färska ananaser men HALLÅ vem kan äta så många utan att känna sig som ett levande rivjärn.


Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Bra brev tycker jag! Gick ju fort första gången så gäller att ha ett brev som dom kan läsa snabbt och få ett bra läge snabbt!



Hoppas verkligen att du får en bra upplevelse och en bra förlossning och att den startar typ nu! :)



LYCKA TILL!

2012-01-26 @ 20:54:52
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Emma -Mamma till Kira

Jag hoppas de lyssnar och läser ditt brev noga. Så du får en "bekväm" förlossning!

2012-01-26 @ 21:05:21
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0