tjolahopp

Bvc i måndags då Nheo vägde 8730 och var 70 lång..inte undra på att kläderna i 62 var liiiiite tajta =) 
 
 Maten går bättre och bättre, hemligheten var....mat med bitar, alltså inte burkmaten fr 6 mån som är helt slätt. 
Vällingen går väl sisådär, gröt med extra mkt vatten så det rinner ur flaska går däremot bra, KALL. värmer man den eller vällingen så går det inte alls. 
 
Tänderna är uppe, båda två där nere och det har jag både synat och kännt, ajjaj små vassa kanyler...tvinga aldrig ett barn att amma när de har fått tänder, inget att rekomendera. 
 
Kryper militär i en jädrans fart här hemma, när vi kommer på okänd mark kryper han på riktigt.
Han är en jäkel på att hitta små små grejor, särskillt smuts, damm och gruskorn. Dammsugaren är just nu mammas bästa vän och den får gå VARJE dag, ja varje dag dammsuger jag för annars hade mitt barn blivit mätt på all smuts som bla hunden drar in. (ganska praktiskt annars, slippa köpa och göra massa mat OCH slippa dammsuga för det tar ju ungen hand om) 
 
Nheo leker Stuntman ganska ofta, häromdagen dundra han ner för sängen (igen) rakt ner på Liam som lagt sig där på madrassen (som jag så välförberet lagt där) jag vakna av att båda två tjöt, Liam mest av chocken att få en minimänniska på sig kl 6 på morgonen och Nheo för att sängen tog slut. 
 
Några blåmärken här och där i huvudet då det är det han använder som störtkruka, elementen, pallar, skåp mm. som är ivägen när han ska sätta sig upp från krypande ställning. Ja några törnar till blir det alldeles säkert och fler när han ska lära sig balansen att stå och gå.
 
Vår lilla stuntman är så sjukt kittlig, nästan löjligt kittlig....man kan säga killi kill och vifta med handen i luften en bit ifrån honom, nheo kiknar och kryper ihop precis som att man verkligen är där och killar honom. Tvätta honom mellan benen när man byter blöja är en kamp, en rolig sådan, han krampar, kniper och spjärnar med benen och skrattar så han hickar .
 
 
 
Du....ta med lite papper in så jag kan torka munnen....
 
I'm whaitingggggg, och smetar ner stolen med härligt orange (som ej går bort) spagetti och köttfärsås. (love)
 
Brorsans rum är paradiset....Här leker jag med en avdankad ballong som hänger i ett snöre....skiiiit kul. 
Här sitter jag och käkar upp posten i mina nya byxor som mamma har sytt. super sköna byxor i Veolur. 

Kommentarer
Postat av: Lillgarden

Sötnosen! Härligt med barn som växer utvecklas och driver sina föräldrar lite smått till vansinne! :)

Söt så!

2012-10-03 @ 21:09:53
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0