ja vad säger man...nhn

...man börjar bli liiiiiite sne på detta nu, hur mycket orkar man och hur mycket ska han behöva ta.
Nheo är sjuk, lite tröttsamt att det kanske är det enda jag skriver om verkar det som i hans liv. 
 
Vi avslutade som sagt hans 5:e antibiotika kur Bactrim i fredags, men då börjar han istället hosta som en galning, han histar så han kräks och man hör riktigt hur jobbigt det är, ont. 
 
Det tilltog under natten och den natten var hemsk, han visste inte hur han skulle ligga och jag fick sitta och hålla honom upprätt, stackarn var så trött så han var helt slapp i kroppen så jag fick verkligen hålla i honom så han inte kolapsa ihop för så fort han hamnade i liggandes läge så hostade han sig fördärvad. 
 
I söndags ( 10 mars) ringde jag till jouren i eslöv så de fick kolla honom för jag var ju livrädd det var lunginflammation igen. 
Men tack och lov så lät lungorna bra men han hade åkt på en riktig förkylning...jo tack, det kan man säga. 
Och gissa vad....örat var inte bättre, där stod fortfarande vätska bakom. åhhhhhh stackars plutten. 
 
Igår (söndag) när Nheo gick och la sig gjorde jag ett husmors tips mot hostan, jag kokade vatten och delade en gul lök som fick ligga i en bunke under sängen....Nheo har hostat minimalt inatt, men sen vet jag inte om det beror på att hostan börjar ge med sig eller för att jag proppade han full med näsdroppar och bricanyl och Ipren innan han somnade. Men istället för att hosta har han feberyrat en masssa, snackat i sömnen, frusit, darrat, svettats. 
 
39.2 hade han i morse när han vaknade. 
Jag fick ringa till bvc och avboka 1 års sprutorna igen.
 

Kommentarer
Postat av: Lillgarden

Men stackars liten.. hur mycket ska ni få!?

2013-03-12 @ 21:11:59
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0