Börjat jobba igen!

I måndags började jag jobba igen därav lite dålig uppdatering här inne.
Jag jobbar som kyrkogårdsvaktmästare på säsong och har under vintern här varit hemma, fixat, donat och kört igång en liten hobby verksamhet med tårtorna, inget företag eller så, mest på skojs skull och för lite extra inkomst.

Liam har under vintern gått på dagis de 15 timmarna han är berättigad till och nu är det stor vändning för oss båda när jag börjat jobba heltid och Liam får långa dagar på dagis.
Men han klagar inte, han storm trivs på dagis och har inga problem med att bli lämnad där 6.30 och bli hämtad 16.10, ibland är det till och med lite svårt att få med honom hem.

Det är skönt att ha börjat jobba igen, att få in inkomst, inte behöva bekymra sig...för det har varit riktigt tufft nu under vintern dessa 4 månaderna, jag har inte varit berättigad till full akassa eftersom jag jobbat för lite 2010, 3000:-/mån är vad jag har fått ut.
Denna vintern kommer det bli bättre (hoppas jag) med akassan.

Vad sysslar vi annars med ?
Jag gör tårtor när jag inte jobbar, ganska mycket beställningar nu...kul !
Liam lär sig något nytt varje dag, pratar på som sören gör han nu, aldrig att han är tyst.;) 
En liten hjälpreda har man fått här hemma, han tycker det är jätte skoj att hjälpa till med att städa, plocka undan, hämta in hunden när hon är ute, duka till middag, laga middag, baka, tvätta, han till och med kan köra gräsklipparen....haha är det detta som kallas barnarbete ?! hihi
Smidigt tycker jag !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0