Liam.

Liam min älskade fina trots onge, jag älskar dig så oändligt mycket. Du har nu uppnått toppen på trotsen, ja du har klättrat högst upp (hoppas jag, för värre än såhär kan det väl inte bli) jag sliter mitt hår, jag blir gråhårig, mina öron är bedövade, jag gråter, jag skrattar, jag blir arg, jag blir ledsen, men det är inte bara jag som blir det, du blir minst lika frustrerad som jag blir.
Varför...ja det frågar vi oss nog båda.

Du och dina kommentarer, tex passa dig noga annars får du gå in på ditt rum mamma...eller...Näääääeeeee (med den högsta tonen du hittar) jag VILL inte ta på mig gympaskorna, jag VILL ha mina sandaler (skit kallt och spöregnar) eller....Jag MÅSTE ha godis NUUUU, annars slår jag dig.....eller... Jag är INTE trött (springer som en duracell kanin) jag vill inte sova, klockan är inte mörkt ute, (efter mycket tjat, jaga 3 åring, säga NEJ gör inte så, NEJ inte slå, absolut inte bitas, mm mm) så går han med på att byta blöjan, sen är det samma visa igen när tänderna ska borstas...Jag ÄR inte trött (orden svamlar och ögonen går i kors) väl inne i sängen provar han en gång till innan han landar på kudden...jag är inte ZzzZzz.....

Ständigt är det något att göra, städa, lämna dagis, roa 4 månaders bebis, torka kräk, byta bajsblöjor, söva bebis, leka bebis, hämta dagis, städa, diska medans man dricker kaffet, roa 4 månaders bebis och 3 åring, byta bajsblöja medans den andra skriker färrrrdig inne på toaletten, mata bebis, hjälpa 3 åringen byta tv kanal, vända på bebis som snurrat runt i babygymmet, fortsätta diska, byta kanal igen, byta bajs blöja, avslutar disken, tvättar, bakar tårtbottnar, mata bebis, ge 3 åringen nått att tugga på, göra ärenden, ja ni fattar =)

Ja dessa barn, denna trots, denna Liam...jag skulle inte vilja byta mitt liv för en sekund fast att jag varje kväll är så trött att jag nästan stupar på sovrumsgolvet bredvid sängen.


Notera klädseln här (rött, orange och raggsockor) och att shortsen är på fel håll. skön stil !

Kommentarer
Postat av: Emma | Mamma till Kira

Av någon anledning fastna sista bilden mest i huvudet. Haha. Härliga barn!

Sv: Tack sa han! Han är inte den bästa, låångt ifrån. Men med tanke på att detta var hans andra tårta med sugerpaste så är han duktig. Han brukar bara göra "gräddtårtor" annars. Jag är lyckligt lottad som har en händig man i köket. Lagar mat, bakar och gör tårtor. :)

2012-06-20 @ 09:12:50
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se
Postat av: farmor

ja där ser man vem som är farmors gullegris,/kramar till eralla

2012-06-20 @ 21:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0