smakisar, bvc, sjukgym

kl. 10.15 började dagen med ett besök hos sjukgymnasten,
idag fick jag börja träna på maskinerna och det är inte bara min rygg jag ska
få rättsida på nu utan ALLA muskler i hela kroppen dessutom för de har "förtvinnat" hummm
Efter 40 minuters träning var jag helt slutkörd, mina ben var som spagetti och armarna hängde ner till
anklarna.
Sjukgymnasten har inte så mycket tid med mig eftersom jag tar med Liam, han är ju mycket roligare att
snacka med än mig...stackars lilla mig, det är ju jag som behöver hjälp

Klockan 15.30 var vi på bvc för en liten mätning och vägning, och jag hade rätt om min gissning att
Liam skulle väga över 7 kg nu.

7600 gram
65,5 cm

Bvc tanten tittade i Liam's mun också och bekräftade att det var en tand som
var på väg upp, det var slemhinnor som låg över nu men den kommer att bryta igenom snart
så nu är det snart tandborstning som gäller.

Vi åkte på marknad sen, och hör på detta...jag fick med mig Alex ditt också, helt otroligt
Lillen somnade gott i vagnen efter att inte sovit så bra under dagen.

Handlade lite mat på vägen hem, skit mat... piroger, glass, grädde + att vi köpte gräddtoppar på marknaden,
hela 3 paket....det var den träningen det. Fast jag köpte faktiskt en sak som var nyttig, min älskade honungsmelon....mmmmums.

Vi köpte en hel del burkar till Liam också, fick ju rådet av Bvc idag att byta ut 2 måltider mot
riktig mat...nån kålmåltid mitt på dagen och gröt på kvällen så nu börjar kladdet
på allvar.
Jag ska inskaffa en mixer snart så jag kan göra egen mat istället, man spar pengar på det i längden !

Så slut på meddelandet, nu hoppar jag i säng jag med.
natt natt


Kommentarer
Postat av: emma

HA HA... var först tveksam över att lägga upp den bilden!

Visserligen är det min kompis på bilden med ölen men ändå hehe... Tänkte att då kommer man säkert att få en massa "Idioti" kommentarer hehe...

Men som sagt en öl i den varma solen gör ingen skada... Och sm sagt, vet man själv vad man gör och att det känns bra så ska man skita i vad andra säger... RIHGT?! =) ; )

2009-07-16 @ 22:28:36
URL: http://emmamadelenemilia.blogg.se/
Postat av: Jenny - mamma till underbara Vilda

Varför fick ni rådet att börja med måltider varje dag? Jag tror Vilda har en tand på G. ska försöka få en akuttid hos BVC imorgon för hon har blåsor på läppar och sånt vet inte om det har med tänderna att göra, att hon typ biter sig i läpparna eller nåt. Hon blev, precis som Liam, skitlack för att det inte kom någon mat från bitringen, haha!



vad var din email igen? kram!

2009-07-17 @ 00:43:58
URL: http://denvildavilda.blogg.se/
Postat av: Sofie

Sv: Ja den kommentaren om att vi mammor bara går hemma kan få en att explodera en dålig dag...



Så ni ska redan börja med mat!

Oj vad spännande...

Vi har funderat att testa lite med Casper men vi får se..

Ska på BVC den 24 så får se vad hon säger...

Jag har kommit in i en period då det är väldigt mysigt att amma men ändå inte...

2009-07-17 @ 07:56:22
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Laga egen mat hade jag också tänkt göra, så simpelt och mycket billigare men det bästa är att man verkligen vet vad de små får i sig förutom alla jäkla E-ämnen och allt som finns i färdigmat.

2009-07-17 @ 08:08:01
URL: http://www.sandilli.se
Postat av: Sandra

Tack :) Vad ska du göra idag då?

2009-07-17 @ 08:15:17
URL: http://lillsazza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0