vaccinationen och värmen

Ja jäklar vad varmt det har varit idag, men jag ska nog inte klaga för de i norrland har ännu varmare, hur nu det gått till ?!
Ännu varmar har det ju varit när man farit fram och tillbaka som en skottspole här hemma *pust*

Vaccinationen var något av det värsta jag gjort (förutom förlossningen) Första sprutan var ganska OK, då gav vi lite sockerlösning i spruta till honom att sutta på efteråt men den andra sprutan var inte OK, Oj vad han skrek och skrek, det gick inte att lugna ner honom heller, jag visste inte vad jag skulle göra och så elak man kände sig.
Efter ca en 15 minuters konstant skrikande med andnöd så lugnade han ner sig en aning och somnade tryggt hos mig.

Vi fick köpa alvedon stolpiller utifall att, eller ja BM sa att han kommer få feber i 2 dygn nu och vara grinig i 2 dygn men på fredag skulle det ha lugnat ner sig.
Men vad jag har hört från olika som har vaccinerats så har inte alla reagerat så, inte ens fått feber.
Liam hade 37.2 vid 16.00 tiden men har inte förrvärats sen dess, jag ska ta tempen på honom inatt också. Hoppas han inte får hög feber.

Vad har jag gjort sen då ?
Jo jag har plockat undan allt "små" plock här hemma, diskat och bakat en äppelkaka eftersom A hade bjudit hit sin bror från sthlm idag.
Sen har jag tvättat två maskiner tvätt, tvättat Liams babygym som katten så duktigt kissat ner när han hade urinvägsinfektion *yummy*
Putsat alla fönster invändigt och det var jobbigt både i värmen och för ryggen så utsidan får vänta tills imorgon (om jag hinner)
Till slut vattna jag alla blommor utomhus + trädgårdslandet, det behövs i denna värmen.
När jag skrivit färdigt här inne ska jag fortsätta att vattna här inne och sen får jag ge mig på duschkabinen, den har 2 st glasdörrar som jag håller på att putsa men jag får inte bort de intorkade vattendropparna på insidan, jag har provat glasputs och sånt medel just för duschar men det gick inte så nästa steg blir T-Röd och funkar inte det så provar jag Såpa....nått måste ju fungera.


Kommentarer
Postat av: emma

Novalie hade ingen feber alls, lite små kinkig var hon bara på kvällen efter sprutorna, men sen ingenting alls =)

2009-06-24 @ 20:23:07
URL: http://emmamadelenemilia.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Fan, vi har tid för spruta den 1'a och dop den 4'e, måste försöka få sprutan flyttad =/

2009-06-24 @ 20:59:18
URL: http://www.sandilli.se
Postat av: Jenny - mamma till Vilda

Ja visst kände man sig elak när de fick spruta. Vilda lugnade sig efter knappt en minut efter den andra, och det var jag glad för... tror jag hade dött om hon skrikit i 15 minuter, man blir så ledsen.



Kul att katten pinkat ner babygymmet... =/ Eller inte.



Tack för att du gav mig fler läsare =) KRAM!!

2009-06-24 @ 21:18:06
URL: http://denvildavilda.blogg.se/
Postat av: Jenny - mamma till Vilda

Snygg header förresten!

2009-06-24 @ 21:18:32
URL: http://denvildavilda.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej du!



Hoppas Liam inte blir jättedålig utav sprutorna!



Tänkte bara tipsa - kalkbort till duschen!! Hoppas de funkar! Kram

2009-06-25 @ 08:38:27
URL: http://emmsonh.blogg.se/
Postat av: Sofie

För att enklare följa din blogg så följer jag nu den numera via bloglovin!

ha en bra dag :)

2009-06-25 @ 12:52:20
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0