.

Lördagen är kommen, firma fest står på schemat ikväll och innan dess en massa göra här hemma.
plocka undan från lillskiten, städa, plocka lite till efter lillskiten efter man har städad.
Rensa bland lillskitens leksaker....är en massa grejor han inte längre leker med och då kan det lika gärna åka upp på vinden.
Sen packa inför Liam's övernattning hemma hos mina päron, göra oss iordning och sen köra.
Nästa fredag slutar jag mitt jobb för denna säsong och då börjar klöddet med Liam's dagis tider igen.
15 timmar per vecka är vi berättigade till.
Vi fick hem en lapp där vi skulle fylla i tider då han kommer på dagis nu juletider...jag fyllde i onsdag 22:e och torsdag 23:e 7,5 timme per dag de dagarna innan jul....men det godkändes inte.
15/h är redan uppdelat på tis, ons och tors 9-14.
Man får alltså inte själv välja dagar och inte heller dela upp timmarna som man själv vill.
Jag som tyckte det var så bra att Liam var på dagis 7,5 timme torsdagen innan julafton så jag kunde få en massa gjort ostört, då vi ska hålla i julen här hemma.
Men 5 timmar får väl duga då =)
Nu får jag sätta igång med städandet medans monstret ligger vid tv.

Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

De där politikerna som bestämmer tiderna är verkligen knepiga, hör så mkt konstigt från de som bor i andra kommuner runt oss, bl a att de måste betala heltaxa trots att barnen endast går 15h. Vi har verkligen tur som bor i en bra "dagis-kommun"!

2010-11-20 @ 11:39:22
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Theres - mamma till Vincent & Nova

Heej :) fy och skäms jag är så dålig på att svara på kommentarer. Men blir lika glad varje gång jag får en!



Har inte Liam en fin lite antik säng? Våran är en vanlig fårn ikea fast typ betsad. Köpte den på blocket och ska måla om den helvit istället :P



Hahah å på tal om pepparkaksbaket du kommenterade.. har du bakat med liam? Åt han också upp degen istället? Tänkte typ köra lussebullar snart det lär ju gå vägen iaf..



puss

2010-11-20 @ 18:40:44
URL: http://mammalivet.blogg.se/
Postat av: Theres - mamma till Vincent & Nova

Så glömde jag såklart svara på det du frågade angående samsovningen förut!



Han har ju sovit inne med oss fram tills nu när vi ska försöka få han att sova i eget rum. Varken robban eller Vincent vaknar när Nova skriker. Vincent sover bra har inte märkt av någon typ av nattskräck. Stackars liam om han drömmer mardrömmar :( har för mig att jga hört att det kan komma runt två års åldern! Men liam sover väl inne hos er fast i egen säng om jag inte minns fel ? puss o kram



2010-11-20 @ 18:48:31
URL: http://mammalivet.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till Casper och bebisen

Sv: ngt namn har hon inte fått än, jättesvårt denna gången tycker jag. Har ett par som vi bollar lite mellan just nu så vi får se vad det blir.



Ja hon är lite gul. Var Casper oxå. Tanten från BVC tyckte dock att det såg bra ut så ska bara hålla koll. Dom tog sånt test på henne på BB och det var godkänt så ska inte vara ngn fara. Hoppas det ger med sig bara..

2010-11-21 @ 17:54:28
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Ja, William har haft eget rum i exakt ett år nu sedan vi köpte lägenhet - har alltid fungerat toppen. Är dock beredda på att det kommer bli trångt i sängen om han blir lite sotis men inte mycket att göra i sådana fall =)



Usch, vilken skillnad det kan vara! Vi betalar inte ens full taxa trots att han går sex timmar om dagen =/

2010-11-21 @ 18:42:50
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Matilda - Livet som ung shoppinggalen tvåbarnsmamma

Det är lite synd att man inte kan bestämma över de 15 timmarna som man själv vill. 2 av de 5 timmarna som dottern är på förskolan sover hon och det hade hon lika gärna kunnat göra hemma och börja tidigare istället.

2010-11-21 @ 22:47:15
URL: http://majbebis08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0