Jobbig lämna dag idag på dagis.

Idag sov vi länge, mitt väckarklocka hade jag råkat stänga av, av misstag när den ringde första gången, var ju meningen att jag bara skulle snooza.
Vi blev väckta av att Alex ringde halv nio till oss....jisssses vilken panik jag fick, Liam skulle ju vara på dagis 9.00.

Nu gick det i 190/km timmen här hemma, tror alllldrig jag har gjort mig och Liam klara så fort förut, jag sprang fram och tillbaka här från rum till rum, Shelby och Liam bara stirra på mig och följde mig med huvudet fram och tillbaka.

Vi var på dagis 9.10....snacka om att vara snabb va !?
Men sen var det en sån här "jobbig lämna dag idag" Liam brukar vara jätte duktig med att ge mig en puss och kram och sen säga hej då.
Men idag var han som en blodigel på mitt ben... knäck i öronen, låtsades om att inte höra vad jag sa till honom, jag försökte förklara för honom i 30 minuter att jag måste köra och ville ha en puss och kram, Liam står och pillar på sina händer och hör INTE ALLS vad jag säger till honom. Gahhhh

Sen tar fröken honom och Liam ger ifrån sig det värsta gråtet man kan, tårarna sprutar men jag går och stänger dörren efter mig.
Usch det kändes inte alls bra, jätte ångest, fundera på om jag skulle ta hem honom igen men det är ju också fel för jag vet att han gillar dagis, bara en trams grej han fått för sig idag.

Nåja nu sitter jag här och försöker installera och "putta" tillbaka alla saker som ligger på den lösa hårdisken efter att vi blåste datorn igår. Skönt med en stor städning på datorn men JOBBIGT eftersom ALLA mina "kasta ej" saker på windows live mail har försvunnit, alla mina lösenord till webbutiker, alla mina "måste spara" kvitton osv.
AS jobbigt.


Kommentarer
Postat av: Anna

Tack. Och ja tack det samma, gillar verkligen din hemsida och därifrån jag fick idén =)

Haha, ja här finns minsann lite här i Önneköp med =)

Så lillkillen ville inte riktigt idag, ja de har såna dagar med. Men visst är det som en kniv i hjärtat att bara gå ifrån. Men behövs ju det med, kan inte alltid ge vika för tårarna.

2011-02-03 @ 13:18:33
URL: http://annamin.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till de två

Usch så hemskt med sån lämning. Nu fick man sån ångest i mammanerven.. måste mina barn verkligen gå på dagis, varför måste man jobba... :( Usch ja.

Måste kännas jättejobbigt när det blir så.



SV: soffan är himmelriktet. DOck tar den i stort sett hela tv-rummet, inte många cm kvar av yta inte. Drömmen är ett stort fint tv-rum liksom byggt utifrån soffan. Men den drömmen drömmer jag bara :)

2011-02-04 @ 09:45:24
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Emma

Starkt av dig att ändå gå och lämna han där. Många hade nog tagit med sig barnet hem. De mår bra av att vara med andra barn, jag inbillar mig att det är nyttigt för deras utveckling..

2011-02-04 @ 17:56:04
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0