Underbara natt

Vilken underbaaaar natt att inte bli avbruten ett dugggggg under natten.
Liam somnade ganska sent igår eftersom han tog sig en eftermiddagslur, tror det beror på den iallafall fär han har hoppat över den i 3 dagar innan dess och somnat i bra tid runt 19.30-20.00.
Igår somnade Liam 21.30 tror jag hon var.

Men han har INTE vaknat eller kommit in till oss inatt, sovit så gott så gott och när min klocka ringde 7.00 sov fortfarande Liam, vilket är MYCKET ovanligt.
Han snarkade så gott inne på sitt rum.

Jag satte mig framför tv och nu för 2 minuter sen kom lille Liam smygandes och sa heeeej och bad mig hämta hans täcke, jag la täcket i soffan sen satte han sig på det och skulle ha sin välling, när jag precis satt mig skulle jag hämta hans kudde också.
Mycket viktigt det här med täcke och kudde =)

Nu ska snart jag hoppa in i duschen så mitt hår får se normalt ut igen, sen ska vi klä på oss och sen driva iväg till dagis.

Ha en skön dag.

Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Jag förstår =) Det enda jag har varit livrädd för när det gäller förlossningar är just kejsarsnitt. Dels för att jag aldrig någonsin blivit sövd eller opererad men även för att behöva släppa all kontroll åt andra. Känns som att det är så lätt att det blir infektioner och komplikationer efteråt men kanske bara är för att man alltid får höra sådant som har gått dåligt.



Du tror inte att det kan bli lättare den andra gången då du kan förbereda dig på ett annat sätt? Jag hade full fokus på den lilla som skulle ligga på min mage snart, det enda jag såg framför mig när jag andades och gungade omkring på pilatesbollen. Har för mig att jag har hört om någon som var livrädd som fick lite lugnande för att kunna fokusera men vet inte om det är något de gör.

2011-02-01 @ 09:25:49
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Madelene

Hej! Vad är dog-e-walk för något? Aldrig hört... Jag antar att de menar flexikoppel när de skriver rullkoppel. Men ha inte strypkoppel tillsammans med nosgrimman, utan ett vanligt brett halsband i tyg eller läder. Fråga på affären du köper på så kan de visa hur allt ska sitta ihop. Nosgrimman är liksom kopplad till halsbandet.



Så himla trist att hon drar i kopplet, jag har liksom alltid bara antagit att grandisar inte gör det. Har hon alltid gjort det? Har du försökt att träna bort det något? Måste vara urjobbigt! Att gå ut med vår hund är som att gå ut med en häst, hon bara... traskar på.

Det finns ju många trix och tips för sånt, men mitt bästa är motion. En trött hund orkar inte dra på samma sätt. Ta med henne till någon skogsväg, släpp henne lös så hon får springa av sig jättelänge. Jag förstår att det kan bli en ond cirkel av att hunden drar, då vill man inte ta några långpromenader, men då blir det bara värre...



På vägen hem kopplar du henne. Då kommer hon säkert att dra mindre i alla fall, eftersom hon är trött. Ha med massor av godis och beröm så fort kopplet inte är sträckt. Ge belöningen genom att slänga godiset på marken bakom henne, då måste hon hela tiden vara uppmärksam bakåt och inte framåt. Och ignorera henne när hon drar, blir man arg och upprörd blir hunden bara ännu mer "framåt".



Lycka till med henne, hon är ju verkligen superfin!

2011-02-01 @ 09:40:18
URL: http://enbildtill.wordpress.com
Postat av: Eva-Maria

Förresten, ska försöka åka och hälsa på Elin under våren. Kanske jag kan komma förbi och hjälpa dig med tips om dragandet i koppel =)

2011-02-01 @ 09:52:11
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Linda Runn

Svar:

Ja det var jätteroligt!

Jag moddelerar enbart i sp



Mvh Linda Runn

2011-02-01 @ 17:03:41
URL: http://lindarunn.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Nej usch! Iofs provade jag GoGreen's soyamjölk, den där Alpro kanske är godare. Köpte Ica's havremjölk igår och den var riktigt god (dessutom mkt billigare) så kommer köra på den.



Är inget bestämt än när jag/vi ska åka ner och hälsa på men förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge. Har velat åka så himla länge men ekonomin har inte tillåtit under senaste året då Erik varit arbetslös och sedan haft olika jobb med väldigt dåligt betalt. Men snart så!

2011-02-02 @ 09:21:22
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Linda Runn

Vad använder du för sp? Märke?



Jag använder bara ballinas sp.

Jag har maizena i en te-sil och sikter ut tunt tunt på bordet och så knådar jag sp´n smidig.

Sen (om det behövs, siktar jag ut ytterliggare lite maizena) och kavlar.



Mvh Linda Runn

2011-02-02 @ 12:04:20
URL: http://lindarunn.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, det är rätt stort, hennes rum. Nu när jag själv ser alla hennes saker så förstår jag inte riktigt hur vi fått plats här nere :D

Men det är skönt att hon har ordentlig plats nu och kan få va ifred från hundarna med =)

2011-02-02 @ 21:04:46
URL: http://annamin.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, ja det är ju roligare om man är där mamma och pappa är. Ninni har det som hon använder dagligen här nere, dvs målarboken =)

Jaha, vet du inte vart vi bor? =)

Det är i Önneköp, så inte helt i närheten av er. Vi har faktiskt en thairestaurang här med, haha =) Men vagnen i Löberöd och deras guldknyten är toppen!!!

=)

2011-02-03 @ 09:54:04
URL: http://annamin.blogg.se/
Postat av: Emma

Gud så skönt med en lugn och skön natt.. Ska inte klaga på mina, prinsessan sover 3-4 timmar i sträck om natten (peppar peppar)



Tack så mycket!

Hihi, vad kul att du tyckte om namnet. Haft mååånga åsikter om det. Att det skulle vara ett försök att vara märkvärdig och gud vet allt.. Så kul att någon tycker det är fint och kan tänka sig "sno" det. :)

Kram

2011-02-03 @ 10:02:44
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Sofie

SÅ Skönt med en sån natt :)

2011-02-04 @ 08:27:52
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0