Nheo nästan 2 månader

Långfredag och långledigt för Alex...skönt att ha han hemma några dagar, han jobbar ju så långa dagar (4.00-ca18.30-19.00)

Skönt för mig också för när han är hemma tar han Nheo på morgnarna så jag kan sussa vidare 1 timme eller nått, riktigt nice att kunna skruva på sig som man vill i sängen då Nheo sover som ett plåster bredvid en om nätterna.

Nheo blir snart 2 månader, tiden går så förbaskat fort.
Nheo ler varje dag nu, det räcker man tittar på honom så ler han och gurglar. Skrattat högt har han inte gjort än, men det är på god väg då han försöker få fram skrattet.

Liam och Nheo är verkligen tvärtemot varandra, när Liam var lika liten som Nheo HATADE han att byta blöja, det räckte man steg över tröskeln in till skötbordet så började han i stort sätt protestera, Nheo däremot kan vara huuuuur sur som helst men så fort han hamnar på skötbordet ler han och gurglar med "komisarna" som spelar en sång för honom.
Vi hade samma "kompisar" till Liam men han hatade skötbordet...denna melodin som den spelar när man skruvat upp den sitter verkligen i mitt huvud, när det är knäpp tyst i huset så hör jag hur den spelar i rummet...skit jobbigt är det...sitter jag i bilen så hör jag speldosan...ja överallt hör jag den.

Nu sover Nheo i vagnen...han slummrade i min famn men det dög inte...jag la honom i vagnen med sin snutte...en dinglis som vi fått av Therese och han avgudar den, lägger man den lite över huvudet så somnar han. (oftast)
Vi ska kämpa med detta barn att INTE ha ett vuxen täcke som snutte...Liam har fortfarande sitt täcke som snutte, han drar ut hörnen och snuttar med dom...kan vara lite jobbigt ibland som när vi åkte upp till stugan på Öland förra året och Liam helt plötsligt ville sova lite i bilstolen och skulle såklart ha sin snutte....det var bara till att dra fram det stora täcket från bagageluckan och trycka in i framsättet. jag som satt bakom honom såg inte ett skit längre.

om 4 dagar blir Nheo 2 månader och idag blir han 8 veckor.

När klockan närmar sig 20.00 på kvällarna vill han äta (ammar) sen somnar han, han är så lätt att somna på kvällarna (oftast) då han är helt off, sen vaknar han runt 22 igen (perfekt när grey's anatomy och de andra serierna jag följer slutat) för lite mer mat, byta blöja, rapa....sen skiter han ALLTID efter han fått ny blöja på sig, byta blöja igen....snutta lite på det andra bröstet sen sooooover han igen, han är helt lealös när jag lyfter in honom i spjälsängen.
Jag borstar mina tänder och kryper ner i sängen jag med.
Sen vaknar han efter 2 timmar igen för mer mat, och sen är han omöjlig att få och somna om i sin egen säng så han och jag däckar bredvid varandra.
1 gång, 1 endaste gång har det hänt att det gått 3.38 minuter mellan matningarna...jag blev skit förvånad, det är alltid 2-2.17 timmar mellan matningarna annars.

På morgnarna när Liam ska till dagis (tis, ons och tors) går jag och Liam upp, Nheo har legat och skruvat på sig ett tag men så fort jag går upp så somnar den lilla parveln om. Precis som Liam när han var liten.... duger det inte att samsova med morsan eller ?

Nu ska jag få på mig lite kläder innan klängapan vaknar igen.


Kommentarer
Postat av: Johanna - Tvåbarnsmamman mitt i kaoset

Visst är det hemskt?!

Samma med mat tycker jag, när jag för någon gångs skull äter ute eller borta utan barn och sambo så kastar jag ändå i mej maten på 2 minuter som om att jag är redo för att ta hand om disk och nattning av barn.

2012-04-06 @ 13:12:53
URL: http://salkert.se
Postat av: Emma Damm Drawings

Sv: Ja visst är det coolt? Man sätter fast dom med mikroringar :-)

2012-04-06 @ 14:28:05
URL: http://emmadamm.blogg.se/
Postat av: farmor

farmors gulliga grabbar. ses i morgon, kram

2012-04-06 @ 16:00:23
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Så fina dom är! :)



Tiden går fort med dom små. Är kul att se hur olika syskon kan vara :)

2012-04-06 @ 16:47:40
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Anonym

blogving byte?

min blogg är

http://mosansliv.blogg.se/

2012-04-06 @ 23:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0