Gran huggning 21 december 2012

I torsdags den 21 december fick jag uppdraget att skaffa gran. 
Mannen jobbade så jag och barnen satte oss i bilen, körde till ridhuset och släppte av Nheo hos son mormor och moster som lämpligt nog skulle rida. 
 
Hade blitt lita kämpigt annars känner jag i skogen (för självklart skulle vi hugga en sa han som jobbade)
 
Jag och Liam körde till självhuggningen, jag spanade in en gran direkt när vi kom på stigen, men Liam ville fortsätta så vi gick en runda och jag fastnade inte för en ända, Liam hitta massor...den...den då...men åhhh den va fin, den då mamma ? 
 
 
Vi beslöt oss för att ta den jag såg först...jag satte mig på knä och kände mig som en hund i ca 5 sek när jag satt där och grävde fram granen men mina händer. 
såga, såga, såga...tillslut knäckte jag den jäveln. 
 
Liam hjälpte mig att släppa den till nätningen, det var tur det för det var en riktig bamsing vi hittat. 
Tanten som nätade hade stooora problem med att få in den och ännu större att få den igenom tumlan. 
det var då jag börja tänka...'om knappt hon får den nätad hur ska då jag få plats med den hemma' 
 
 
 
Alex fick äran att släppa ut den ur bilen sen hemma och ja det var en bamsing men oj oj så fin den är. 
 
När vi körde för att hämta Nheo på ridhuset hade han såklart haft det toppen, han var mäkta imponerad av den stora hästen.
Mamma hade till och med skaffat  en "barnvagn" 10 kg klumpen blir tung efter ett tag =) 
 
 
 
Efter detta var mina barn tröttttta och jag som skulle handla också....suck
ja 2 skrikiga barn i vagnen så fick jag handlat också ! 
 

Kommentarer
Postat av: Lillgarden

Casper var med pappa ute i skogen och högg gran.. CAsper fick välja så vi har en kort men bred gran... :)

2012-12-25 @ 21:34:16
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0