julmarknad,feber,lucia mm.

Nu har stressen lagt sig för ett litet tag, det var mycket en stund därför jag inte skrivit nått. 
 
Luciafirande på dagis
Julmarknad där jag sålde en del
Julmarknaden i byn där vi strossa med en vagn och en pulka
Mycket snö som har kommit
Julpynt här hemma
Ansöka om dagis plats
byta däck
Fotat barnen som vi kan skicka som julkort
Lagt nytt golv i Liams nya rum
Vi har bytat rum med Liam så numera har Liam och Nheo 25 kvm att leka på. 
mm. mm.
 
i söndags fick lillen feber, snorig, rallybajs....idag torsdag har han sluppit febern.
det har varit halvt sömnlösa nätter. 
 
Igår deckade Liam i soffan efter dagis, det var inte det smartaste draget för kl 1 inatt tyckte han att det passade ypperligt att vakna hur pigg som helst och  l e k a... hmmm Nheo låg bredvid mig så Alex fick gå in med Liam igen, efter 10 min kom Liam igen...Jag gick in med honom, Nheo vaknar så Alex fick försöka lugna honom, jag klappar Liam i håret och han somnar....10 minuter senare kommer han   i g e n, Alex går upp och sätter in vår "julgrans maskot" Tomten på hans rum.... 15 minuter senare kommer han IGEN, jag går in med honom och han säger 'mamma....jag vill inte att tomten ska vara här inne, han tittar på mig, jag vill inte vara här själv' jag tog ut tomten och sa att hunden sover ju med honom. 'Shelby går ut när du har gått'....jag tände en lampa i fönstret, satte för en grind så inte hunden kunde smita ut sen sa vi godnatt och han SOMNA faktiskt. 
 
Det gör vi inte om...ingen mer vila efter dagis inte, så nu sitter han och spelar tv spel....'mamma jag vill inte spela mer' Jodå klart du vill, sa jag, testa detta spelet ;) 
 
Här äter vi blåbär och liknar nån nalle seriefigur. 
 
Pajasen på väg till Kalas hos Viking
 
Ett uppfriskande bad i den stoooora baljan !
 
Pysselkvällen på dagis med uppvisning
 
 
Feber killen
 
Julmarknaden, ljusfläcken där i pulkan är Liam
 
Liam spelar tv spel idag då Nheo ville mysa.

Kommentarer
Postat av: Lillgarden

Härliga bilder!

2012-12-06 @ 22:12:23
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0