BF+1

Herregud, jag trodde aldrig att jag skulle få gå över tiden, om än bara med 1 dag änsålänge så är jag just nu ingen rolig person att ha och göra med....

att det kunde vara så här jobbigt gissade jag inte.
Jag "förväntade" mig att han skulle komma tidigare eftersom Liam kom 3 dagar tidigt, jag förväntad emig att han skulle komma den 4 feb eftersom det var mina egna uträkningar, när den 4 hade gått förväntade jag mig den 6 eftersom det var dagaen D.

Men inget har hänt och det känns som att jag får vänta 3 veckor till nu.

Barnmorske besöket idag trodde jag att jag skulle få slippa men tjii fick jag, allt såg bra ut och bebis var fortfarande fixerad.

Hon började förklara för mig att i vecka 42 skulle jag höra av mig igen om han inte kommit till världen, då kommer jag få undersökas och ser allt bra ut skickas jag hem igen. här görs inga "onödiga" igångsättningar om allt ser bra ut....tror ni jag mådde bättre efter det ?!

Sen började hon förklara för mig hur jag skulle göra om vattnet gick här hemma, eftersom vi alla tror att vi inte hinner in om vattnet går först så sa hon till mig, - linda in barnet i handukar så det håller sig varm, skit i navelsträngen och kalla ambulans.
Haha där blev man inte nervös.

Nu ska jag städa, stryka gardiner som ska upp, även om det inte är de gardinerna jag vill ha upp så är jag liiiiite trött på julgardinerna nu =) De gardinerna jag vill ha är fortfarande på Ellos.se
Sen ska jag dammsuga och kanske baka nån kaka.


Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Hade min barnmorska börjat prata om sånt hade jag blivit knäpp tror jag!

Hoppas verkligen inte du är hemma och läser detta nu utan ligger på BB med en liten bebis!!

2012-02-07 @ 12:26:39
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: elin

Emelie, jag har ju sagt att han kommer imorgon, halv två ;) håller tummarna att allt går enligt planerna.....och att ni hinner in när de är dags.. :)

2012-02-07 @ 12:45:47
Postat av: Lina Mamma till Ella!

Du får tänka så att varje dag du går över är en dag närmre tills du får träffa underverket:)

2012-02-07 @ 18:24:19
URL: http://linapetite.blogspot.com/
Postat av: Emma -Mamma till Kira

Usch, att gå över tiden är verkligen inte roligt. Jag gick över åtta dagar. Drygaste dagarna i mitt liv. Trodde inte jag skulle få någon bebis :p

2012-02-08 @ 12:07:53
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0