Tårtbakelser med barn och spökmaränger.

Det är inte bara jag som bakar tårtor i huset. 
Liam tog hem några kompisar idag och pysslade tårtbakelser och spöken.
 
Detta var riktigt uppskattat av alla barnen, att få göra en tårta som mamma gör tyckte Liam var spännande. 
 
Här sitter alla spänt och väntar med bakelserna som är spacklade med grädde. 2 var. 
 
Sockerpastan är på och nu greppar alla varsinn pensel med ätbar pulverfärg och skapar. 
 
Liam tryckte och pressade på den stackars bakelsen, därav lite deformerad form. 
 
 
 
 
Bakelser nummer 2 har Fanny gjort till sin mamma.
 
Nelly gjorde en till mig.
 
Molly gjorde sin andra bakelse till sin pappa.
 
Liam gjorde sin andra bakelse till pappa
 
Sen gjorde vi spöken.
3 äggvitor
2 dl socker
smak essens om så önskas
Vispas över vattenbad tills alla sockerkristaller smält. Fyll en liten plastpåse med smeten och klipp av ett hörn, spritsa toppar på smörpappersklädd bakplåt.
In i ugnen längst ner på 125 grader i ca 40 min.
 
 
Bakelserna är fyllda med Hallongrädde och krossadechokladgrädde.

Kommentarer
Postat av: sabina mammastårtor

men va duktga dem är!!

2012-11-01 @ 21:17:10
URL: http://www.mammastartor.blogg.se
Postat av: Maria

Jag hade verkligen behövt gå den kursen också! Med risk för att mina kurskamrater överglänser mig...... ;-)

2012-11-04 @ 20:00:40
URL: http://familjenwahlby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0