Utvecklingsamtal

Utvecklingsamtal. 
 
Fröken intervjuar Liam
 
Varför är du på dagis ? För att jag måste
Varför är fröknarna på dagis ? För att säga till XXX och XXX när dom slåss
Vad gör dig ledsen ? Tänker länge.....När XXX slår mig
Vad gör dig glad ? Månen
Vad vill du lära dig här ? tänker länge.... Blixten mcqueen låten (barnen har cd dom lyssnar på)
 
Liam är ju inte på dagis för att han måste nu, jag trodde han ville vara där för sin egen skull, så han kan leka med sina kompisar, bli aktiverad, äta ordentlig mat mm. 
Han tror han MÅSTE vara där vilket är fel för det måste han inte nu när jag är mammaledig med Nheo, jag tror Liam tycker det är lite orrätvist han ska bli iväg skickad på dagis när Nheo får vara hemma med mig. 
Klart Liam också får vara hemma om han vill det, detta måste jag förklara för honom så han också känner sig älskad.
 
Ibland har jag och Liam det kämpigt på morgnarna, han och jag samarbetare inte alltid på bästa sätt och det blir bråk, jag blir arg och ledsen och tydligen blir Liam också det utan att han visar det för mig, men han visar det på dagis. 
Han säger inget till fröknarna men dom märker direkt när något inte varit som det brukar hemma, han är nedstämd och ledsen.
 
Detta skar i mitt hjärta att höra, jag visste inte att Liam blev så ledsen av våra gnabb på morgnarna här hemma, det är ju han som trotsar, varför gör han så då när han vet att vi båda blir ledsna ? 
 
 
Hela utvecklingsamtalet var intressant och skrämande att lyssna på, det kändes som om jag inte känner min Liam, är det så här han fungerar, är han så här smart, kan han tala så för sig....ja jag kände inte alls igen honom.
Jag gav en önskan till fröknarna att jag vill höra lite varje dag från dom vad Liam sagt, hur han beter sig och så så jag kan få lära känna mitt barn....ja det låter hemskt för han är ju hemma mycket med oss också, men hemma tror jag han "spelar" liten för att få extra mycket uppmärksamhet. 
 
Det är dags att börja prata mer med Liam känner jag, på riktig, inte sånt där vanligt snack utan få honom att känna sig speciell, att han har all min uppmärksamhet, att jag är hans mamma och inte en stressad mamma som inte bryr sig om hans kreationer och vad han har att säga. 
 
Jag skäms.
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Behöver du en ny bilbarnstol??
Jag tävlar ut en i min blogg, en Britax!

http://nilssonpettersson.blogg.se/2012/november/tavling-vinn-bilbarnstol-och-extratavling.html#comment

Sen tävlar jag även ut ett presentkort och en åkpåse från Buppa Brand :)

2012-11-11 @ 00:21:42
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se
Postat av: Lillgarden

Oj det lät sådär. Förstår att du gick hem med många tankar och funderingar.
Det är svårt det här med förskola och vad barnen egentligen tycker och tänker om det!

jag försöker att prata massor med Casper om det men man inte alltid det går hem eller att vi förstår varandra..

Hoppas ni finner lite ro och får kläm på vad den lilla tycker och känner...

2012-11-11 @ 10:09:02
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Lillgarden

Sv: att kunna vända i dörren när man ser sånt är drömmen. Det hade inte varit fel...
Sitter och grämer mig som en idiot för att jag inte kan jobba och sätter dom i skiten på jobb.. Men inte mitt fel att barnen är sjuka....

Tack! Ingen super tårta så men blev rätt nöjd ändå :)

2012-11-13 @ 09:17:11
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0