tänder

Igår vid ca 12 tiden kände jag i Nheos mun efter de envisa tändernav som vägrar visa sig...inget där förutom ett svullet tandkött. 
 
Efter bad och hårklippning på Liam, ja för Nheo har ju knappt nått hår så det hade inte varit så lönt ! 
 
När ungarna lukta gott och hade pyjamas på sig kände jag i Nheos mun igen....DÄR var den, den vassa lilla tanden hade ÄNTLIGEN kommit upp, Nheo är rädd om den för man får inte känna i munnen på honom, kniper igen med munnen och spottar åt en ! 
 
Imorse trillade Nheo ner för sängen igen, Jag var vaken...3 sekunder innan det hände, shit vad man kan somna om fort. Liam hade lagt sig på madrassen som jag lagt nedanför sängen, Jag vaknar av att Nheo gråter och Liam kliar sig i huvudet där han sitter och kollar på Nheo....-Mamma jag tror Nheo trillade.
haha nä det menar du inte, upp med liten i sängen igen och försöka somna om, men ICKE, här var vi för pigga för att sova...(nheo, inte jag) 
 
Bara till att dra sig upp. 7.15....TACK
 
Nu är klockan 8.30 och Nheo sitter och kliar sig i ögonen....nä du får inte sova, du får hålla dig vaken en stund till. mohahaha elaka morsa (annars blir det helt galet med vilotiderna idag)
 
Vi försöker ju introducera välling här, men det funkar inte alls, denna snutt unge gillar inte alls välling, vilket är synd då hans tänder börjat komma upp nu. hummm vi fortsätter prova för nån gång måste han väl äta =) 
Jag köpte hem 8 månaders mat till honom igår då han inte är så förtjust i mat heller, mest grimaser varje gång, 8 månader innehåller lite mer bitar och eftersom han gillar fransbröd bitar, rån, majskrokar och sånt han får tugga på så tänkte jag testa om han gillade mat med bitar i...och sedär, det slank ner av bara farten. 
 
Morgon bilder, full fart, och då menar jag fullfart, han rör på sig fortare än blixten nu, igår hittade jag honom under skänken i köket rotandes i kattens vattenskål, 2 minuter innan satt han snällt i vardagsrummet. 
 
 
Älskkkkkar bollar.
 
14 minuter senare fick jag av mig pyjamasen för den kräkte jag ner....
 
....det gjorde jag med dessa kläderna också 2 minuter senare ! 
 
Borta med det lååånga håret som vi sparade på vår kille, men efter att jag var framme med saxen för att "jämna" till det lite så såg det för jävligt ut så det fick bli en trimmning ! 

Kommentarer
Postat av: Lillgarden

Härliga bilder! :)
Din lilla låter så som Anna ibland. Hon VÄGRA välling/ersättning och all sån pure mat.. Hon har verkligen valt sin egen lilla väg :)

Sv: Är så det gör ont när man ser Casper krypa upp hos Anna och lägga sig... :)

2012-09-21 @ 16:38:41
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0