Öronen igen hos doktorn

I tisdags den 22 var vi hos doktorn igen för att kolla Nheos envisa Öra som inte vill ge med sig. 
Doktorn använde nått instrument som han kunde blåsa med i örat för att se om trummhinnan rörde sig, och det gjorde den INTE, vilket inte var bra. Vänster sida rörde den sig och ser utmärkt ut. 
Men höger öra krånglar fortfarande efter 2 antibiotika kurer. 
 
Där står vätska bakom trumhinnan.
 
Doktorn tog ett näsprov för att kolla så det inte var några andra allvarligare bakterier som ligger bakom, så det svaret får vi reda på förhoppningsvis på måndag, likaså kisseprovet jag lämnade. Super viktigt att göra urinprov på Nheo då han bara har en fungerande Njure.
 
Vi fick en ännu bredare antibiotika utskrivet, Spektramox. 
Blev lite nervös när jag läste i FASS om den men doktorn säger att det inte är någon fara då han sänkt dosen lite. 
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19871211000046&DocTypeID=7&UserTypeID=2
 
NU hoppas jag verkligen att detta blir bra och att han kan få bli frisk. ENVISA jädrans öroninflammation som har börjat påverka pluttens balans. Men envis som han är s k a han springa ändå och jag sitter som på nålar när han vinglar till och är livrädd han ska slå huvudet i nån hörna. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lillgarden

Stackars liten!
Hoppas verkligen ni får rätt på det där örat!

2013-01-26 @ 11:32:28
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0