Sjuk IGEN

Under nyår (måndagen) fick Nheo feber. 
Illröd i ena ögat och jag trodde han smällt nått i ögat för där var en liten bula ut i ögonvitan, han var inte jätte besvärad men hade lite ont märkte man. 
 
På onsdagen fick jag en tid hos doktorn för att kolla hans öga då det inte blivit bättre, jag var ju livrädd han skadat synen eller nått. 
Doktorn tittade noga med förstoringsglas och lampa i ögat. Det var en kraftig ögoninflammation med en varböld INNE i ögat. AJ
Sen frågade doktorn om han varit förkyld eller haft feber något. 
 
Ja sa jag han fick ju feber i måndags och näsan börjar rinna lite. 
 
Doktorn kollade öronen också och jovisst där hade han en krafitg dubbelsidig öroninflammation också på höger öra. 
Nheo var en riktig liten tuffing enligt doktorn för vem som helst hade gallskrikigt när man har så här kraftig öroninflammation. 
Lilla Hjärtat. 
 
Antibiotika mot ögonen och pencillin (kåvepenin) mot öronen skrevs ut.
 
Nu är vi inne på 4 dagen med medicinerna, ögonen ser jätte bra ut men Nheo gnider sig fortfarande för örat, borde inte kåvepeninen ha hjälpt nu. 
Feber toppar lite då och då har han igen och är mega mega förkyld med hosta och heshet. 
 
Jag mår kisskass jag med, huvudvärk och halsont så det är väl denna slängen Nheo fått nu också. 
 
Usch det värker så i mitt hjärta när han är så sjuk.  
 
Nu vill vi bli friska den sista veckan alex har semester. 
 

Kommentarer
Postat av: Lillgarden

Men stackars liten.. vilken runda han åkte på... :(
Hoppas det är bättre nu!

2013-01-07 @ 21:00:54
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0