Det blir mullvad till middag

Ja igår fångade en av våra kära katter en mullvad och la den utanför ytterdörren så jag antar att den var till matte och husse som betalning för att hon får bo här, den grillas ikväll...någon som är hungrig på mullvad så har vi öppet hus =) 

Vad har annars hänt idag då ? Tja inte mer än vanligt förutom att det har varit hiskeligt varmt, nu kl. 17.26 står termometern på 27.3 i solen. Men herregud jag klagar inte, jag är en sol dyrkare och kan sitta i timmar och bara njuta. 
Min sambo däremot tycker det är pest när det är så här varmt och det har jag ingen som helst förståelse för....vem älskar inte värmen ? Tror vi får skaffa en liten pool nu till sommaren för jag tror det kommer bli en sjukt varm sommar. 

Annica och hennes dotter Felicia har varit här och prov smakat mitt kaffe idag , ja inte Felicia förstås. Annica trodde jag varit arg idag när jag lagat kaffe...så starkt var det väl inte.
Vi har en ny kaffe sort och det är inte lätt att veta hur mycket man ska ha i om man är van vid Zoegas skånerost, detta nya som jag köpt är Ica's skånesrost och detta för att jag är snål....ja ni hörde rätt, jag är snål när jag handlar mat och sånt. Det skiljer i och för sig bara några kronor, men det springer snabbt iväg i pengar om man inte tänker sig för lite =)

Liam börjar få mer och mer vaken tid nu, så roligt att han kan sitta i ens knä, babygymet eller i vagnen och bara snacka och skratta... men det är också lite drygt ibland när man ska göra en massa, sånt som jag passade på och göra när han sov....vi får nog ta och skaffa en bärsele iallafall.
Hans bajsande har inte kommit igång och detta är jätte jobbigt, men han verkar inte ha lika ont längre eftersom han leer och snackar + att han drar inte upp benen mot magen hela tiden så det kanske är på väg att släppa.



Annica och Felicia myser i  skuggan i vår trädgård

Kommentarer
Postat av: annica

vilka snyggingar!

2009-04-29 @ 22:25:08
URL: http://kozlowski.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0