AndningsPanik

Inatt vaknade jag så som jag brukar göra lite då och då för att kolla till Liam, mest så att han andas och inte har vänt sig på mage.
Jag tittade på honom ett litet tag, det tar lite tid innan ögonen vant sig vid det dunkla ljuset i sovrummet med en liten röd nattlampa tänd.
Jag brukar se hans mage åka upp och ner och somna om lugnt igen, men inatt såg jag inte detta så jag la min hand på hans mage för att känna istället men kännde inga andetag då heller..........jag får panik...jag skakar till honom lite lätt i hopp om att han skulle ryka till, men det gör han inte det heller....till slut kom en stor inandning från honom.....han hade hållt andan och skrämt skiten ur mig......
tror ni jag somnade om lätt efter det ? Nä jag är inte heller lugn om nätterna även om jag vill tro det själv så vet jag att jag är jätte rädd för plötsligspädbarnsdöd ! usch

Klockan 4.30 slog han upp sina blå och började pladdra en massa, japp han hade bestämmt sig för att det var dags att gå upp, jag lyfte över honom till vår säng så han fick tro att jag lyssnade på honom medans jag mornade till mig. =)

Jag funderar på att prova ge Liam lite gröt som kvällsmål i samband med ersättning, jag vill se om detta gör honom mer mätt och kanske sover hela natten....eller nu kanske vi inte ska ta i för mycket, så han  vaknar högst 1 gång kanske.
Han blir 4 månader om 2 veckor så det kan väl inte vara nån större fara....eller ?

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!

Nej det är inte en Crescent, men samma modell som Brio sing. Brio sing finns ju i flera olika varianter, samma vagn fast olika fabrikat.

Är egentligen inte alls i behov av en ny vagn, men de är så billiga, så om jag inte är nöjd kan jag bara sälja den här i Sverige :)

2009-07-06 @ 10:35:49
URL: http://mimariatherese.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tror inte det är några problem med att börja ge gröt, tänk bara på att inte ge för mycket i början pga. magens känslighet. Själv gav vi det till våra när de var ca 3 månader. Lycka till och hoppas det hjälper så att ni får sova lite längre.

2009-07-06 @ 11:23:38
Postat av: Åsa

Hej.. Nej det är inte farligt o ger honom lite gröt alls.. Jag börjar mata Liam när han var 3 månader.. Lycka till...

2009-07-06 @ 12:12:03
Postat av: ida henriksson

hihi använder inte bloglovin så mycket :) fast kommer kika in här iaf :) <3

2009-07-06 @ 12:19:37
URL: http://idahenriiksson.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Usch, det där är verkligen hemskt! Hoppas han inte skrämmer dig fler gånger.

2009-07-06 @ 21:11:14
URL: http://www.sandilli.se
Postat av: Jenny - mamma till Vilda

Visst blir man rädd. Jag har hört att spädbarn kan ta andningspauser som varar i 40 sekunder ungefär, men det är obehagligt som fasen. Längtar på nåt sätt tills risken är över, samtidigt som bebistiden är så rolig.



Nej det ska inte vara nån fara att ge honom gröt tror jag, men hör med BVC ang. det här med gluten osv. :)

2009-07-06 @ 22:24:32
URL: http://denvildavilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0