konstigt beteende = tänder

Nu har jag svaret på Liam's konstiga beteende.
Igår kväll satt han i mitt knä med ryggen mot mig (han titta tv) han hade båda händerna i munnen och sen kör han in mitt pekfinger också, det var då jag kände det.....en liten liten vass bit.....jag vänder honom om så han tittar på mig och sen känner jag efter igen, jag kände den igen och jag såg den, en liten vit prick nere i tanköttet !

Senare på kvällen känner jag efter igen, men känner inte tanden längre och ser inte heller den....va fan, jag kan svära på hela mitt liv att jag såg den innan men nu var den borta. Borta....jag kunde väl inte bara ha hittat på detta ?

Nu imorse var det första jag gjorde att känna i Liams mun igen...stackaren att ha mina fingrar in körda där hela tiden, jag kände inte den nu heller så jag greppar telefonen och ringer min bvc och förklarar allt....är jag dum i huvudet eller ?
Nej det är du inte, de gör så "gömmer" sig i tandfikan igen eftersom tandköttet blir svullet och irriterat så inom några dagar kommer ni säkert se hans tand spricka upp....

Bvc tyckte också han var tidig med detta....men så är det vissa är tidiga med andra saker och vissa med andra.

Min pojke får tänder (tur jag inte ammar eller vadå) hihi

Kommentarer
Postat av: Maria Ek

Hej vännen! Tack för senast. Vad roligt att han börjar få tänder. Han är underbar. Ni har gjort ett jätte bra jobb. Kram på er

2009-07-13 @ 11:51:06
Postat av: madde

Ja det skall du verkligen ta åt dig av alla komplimanger när det gäller det för du är jätte duktig..



kram

2009-07-13 @ 14:37:31
URL: http://missmadeleine.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Samma sak här, en liten tand på gång! Kände i morse men nu har den gömt sig, blir spännande att se hur länge den ska hålla på så.



William älskar sin Gummy! Tyvärr har han lite svårt att hålla i den själv så vi får vara med och hjälpa honom.

2009-07-13 @ 16:46:54
URL: http://www.sandilli.se
Postat av: Jenny - mamma till Vilda

Vilda beter sig också konstigt men jag har inte sett något än. Får väl in och pilla jag med, enligt BVC var det absoluuuut inte tänder på G. Hon är gnällig, stoppar in ALLT i munnen hela tiden och gnäller, har varit lite dålig i magen och så... mer saker Liam gjort?



Nej 200kr låter bra tycker jag :) Ett hårdare A4 låter bra. Ska försöka mejla bild imorgon! :D Skoj! Så fin den andra bilden av Liam var också! Kram

2009-07-14 @ 00:10:51
URL: http://denvildavilda.blogg.se/
Postat av: Louise

Nä det kan vi hoppas att han inte får, för kolik är inget kul, och man blir så hjälplös. Men det ska gå över snabbt det är bara en period under denna månad sa hon på bvc..



När ett barn får för mkt intryck så kan det leda till mkt drömmar som då leder till att de inte kan sova så mkt. För de speglar sig som en mardröm för de iom att de inte kan handskas med för mkt intryck på en o samma gång. Men det är olika för barn till barn visa kan hantera intryck visa kan ej..SÅ är han extra gnällig på kvällen och du har varit i väg så vet du varför..



sköt om dig



kram

2009-07-14 @ 11:25:11
URL: http://smultronemilia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ebba var också tidig fick två tänder när hon va 3 och en halv månad =)

Fast hon har inte betett sig annorlunda som tur e =)

2009-07-14 @ 16:01:45
URL: http://fribor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0