Dop helgen

Då har denna helgen också passerat....
Dopet gick super bra, över mina förväntningar, visst var det drygt när man ska ha gudtjänst först och därför var jag lite orolig att Liam skulle bli grinig,  han fick lite mat när vi satt på första bänkraden och väntade sen somnade han gott. Han sov när vi bar fram honom och när fadder Rasmus (morbror) höll honom, han kikade lite med ögonen när prälen tog tag i honom och hällde vatten 3 gånger på hans huvud sen somnade han om gott i den andra fadderns famn, farbror Sebbe.
Efter kyrkan bar det hem till oss där vi satt upp ett stort partytält i trädgården, vi åt våra hemmagjorda smörgåstårtor som var uppskattade och sen drack vi kaffe med hembakade kakor från mina föräldrars grannar.

Tack alla för en mycket fin dag och för alla fina fina presenter. Nu återstår det bara att köpa ett fint vitrinskåp som vi kan ha alla doppresenter i.

I Lördags städade vi och fejade här hemma, sen åkte vi till en gästgivare med Alex familj och åt lunch vid 2, vi var hemma igen vid halv 5 och då fortsatte vi med våra sysslor som vi trodde nästan var färdiga men det visade sig att det var en del till att göra så klockan halv tolv på kvällen kom vi i säng, sen vaknade Liam vid 5 igen och var pigg och på lek humör så då var det bara till att pallra sig upp ur den varma goa sängen som man gäääärna hade stannat i ett tag till. 5 timmars sömn sen var det full rulle här i huset igen.....dukning i tältet, blommor skulle ut mm. mm. sen var det att bege sig till kyrkan....
All denna stress med denna hettan har gjort en helt slut, men det har varit värt det. Nu kan man släppa det bakom sig och ta det lugnt igen.

Bilder på dopet kommer snart, jag är på jakt efter bilder (har några själv men jag lägger upp alla samtidigt)
Ni som har foton på vårt dop, vill ni vara snälla och skicka till mig ? =)

Kommentarer
Postat av: Malin-Hockeyfruga

åh tack ;)

hihi okey, va kul!!

hihihihi okey, ja de kan jag tro..fast sån är ja i vanliga fall ;s haha! kram

2009-06-29 @ 12:17:12
URL: http://mysunshinestory.blogg.se/
Postat av: Amanda

Härligt! Lite skönt att ha det avklarat sen va? Vi har ännu inte haft Ludwigs dop eftersom han varit så sjuk. :oP

I sommar ska det äntligen bli av iaf. Jag för min del tycker det ska bli riktigt skönt att ha det gjort sen. ^^



Hoppas ni har en fin måndag idag!

Kram

2009-06-29 @ 16:00:33
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Madde

Hej hej!



Låter som om ni haft det helt underbart och ett lyckat dop trots stress i värmen hihi.. Ja jag väntar på bilderna, skall bli kul att se :)



kram

2009-06-29 @ 17:31:46
URL: http://missmadeleine.blogg.se/
Postat av: Jenny - mamma till Vilda

Härligt att allting gick bra ju!



Nej förstår att du inte orkade amma längre. Jag orkar inte heller, jag ammar ju inte ens. Ska lägga av nu tänkte jag. Blir lite enklare än att behöva pumpa var tredje timme. Kram!

2009-06-29 @ 20:54:03
URL: http://denvildavilda.blogg.se/
Postat av: Jenny - mamma till Vilda

Sorry skulle lägga till dig igår när jag la till en annan men glömde väl det :D För läser ju faktiskt din blogg varje dag! Men nu är du med ;) Kram!

2009-06-29 @ 21:25:48
URL: http://denvildavilda.blogg.se/
Postat av: Jenny - mamma till Vilda

Vad snällt :D Nej vilda har inte velat ha på länge hon bara skriker. sen ammade jag henne när hon skulle sova bara. men nu tar hon två sug kanske sen vill hon ha nappen istället så det känns inte lönt längre. kram :)

2009-06-29 @ 22:11:42
URL: http://denvildavilda.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Vad kul att det gick så smidigt! Jag har planerat att vara i god tid i kyrkan innan för att hinna amma ordentligt så att William (förhoppningsvis) också sover igenom akten =)

2009-06-29 @ 22:21:44
URL: http://www.sandilli.se
Postat av: MizanFlisan

hej. kul med tarotkort =)

har en fråga först om vår ekonomi, kommer vi bli rika, vinna stort ?

andra frågan är när kommer jag få en dotter ?

min första son kom nu i mars-09 o vill ha en dotter som syskon.



när hittar vi ett hus och köper det ?



är jag frisk ?



mvh emilie



Du svarade:Jag kan inte se några fler barn inom den närmsta framtiden, det är kanske lite tidigt eftresom ni precis har fått ett. Angående hus letandet verkar det som om ni har hittat något, men inte är överens. Ni kommer hitta något som ni båda kan trivas med, om ni bara vågar vänta. Jag kan inte se någon storvinst nu inom det närmsta. Men ge inte upp!

2009-06-30 @ 13:06:59
URL: http://www.metrobloggen.se/mizanflisan
Postat av: Sofie

Låter som att ert dop gick super bra..

Hoppashoppas vårt blir bra sen oxå...

2009-06-30 @ 13:16:02
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Oj, om jag förstod Erik rätt hade prästen sagt att vi skulle stå där framme hela akten så jag räknar inte med att kunna ge William ngn mat alls =/



Suffletten kan du använda på olika sätt, tillsammans med den vanliga eller med den vanliga nedfälld och bara den här som solskydd fast den ändå släpper in luft. Finns fler bilder på den på länken jag lade in i inlägget. Erik är ner på stan nu så bad honom kolla om de har den i butik - hoppas, hoppas!

2009-06-30 @ 16:58:33
URL: http://www.sandilli.se
Postat av: MizanFlisan

Tack snälla för ditt svar =)

Ja det är kanske lite tidigt att se när nästa barn kommer eftresom vi precis fått en Liam så det får nog vänta nått år till eller två =)



Huset hängde jag inte riktigt med på, vi har inte letat men vi hyr ett hus nu som vi trivs i jätte mycket och hade velat köpa loss kanske =)



Synd du inte såg någon vinst, det hade ju varit kanon med lite tillskott i kassan hihi



kan man fråga dig lite närsom om himel och jord ?

mvh Emilie



Du svarade:Det går att fråga om det mesta. Ibland kan korten vara svår tolkade, men det brukar lösa sig. Om det händer tar det bara lite längre tid innan svaret kommer!

2009-06-30 @ 19:18:15
URL: http://www.metrobloggen.se/mizanflisan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0