Lite nu och lite då

Jag har inte orkar blogga i helgen, mycket annat som ska göras också ju !
Vi har inte gjort så jätte mycket...i lördags var vi hemma hos ett par kompisar så Sebbe fick sin tatuering gjord, vilken blev jätte fin, det var ju en ganska så stor tatuering för att vara den första han gjorde....modigt hehe
Jag tog upp min tatuering som jag vill ha med Liams namn och födelsedata och den kunde han visst göra men nu är ju bara mitt problem var jag ska sätta den ?! Jag funderade ovanpå foten innan men kom fram till att det nog inte var så trevligt att sätta min sons namn där. =)
Några förslag på ett ställe ????

Vädret börjar bli bättre här nere nu verkar det som, iallafall på kvällarna så jag hoppas hoppas att det är fint väder utan regn och blåst på dopet. Jag provar att göra en beställning så får vi se hur det går !

Igår kom min mormor och morfar hit med dopklänningen som dom hämtat på Öland av min morfars systrar som bor uppåt i landet men har sommar stuga på Öland. Dop klänningen har Stina hand om där uppe och hon broderar in allas namn på den som har döpts i klänningen, där är namn ända från -28 tror jag, gammal men mycket fin, den har ju hängt med ett tag =)
Nu återstår bara ett problem och det är ju att hon har broderat in fel namn på den, lite pinsamt så det talar vi inte högt om =)

Nu sover alla i huset igen men Liam ska väl vakna närsom så han kan få på sig en ren blöja och pyjamas och sen få natta maten sen är han också redo för sängen och då är jag redo för duschen, jag skulle ha duschat ogår när de gått och lagt sig men då var jag rent för trött. Jag är trött nu också men idag måste jag duscha...det börjar lukta lite konstigt här, undrar om det är jag haha.

Imorgon ska vi på föräldrargrupp i Hörby jag och Liam, då får vi se lilla Lucas igen självklart de andra småttingarna med men Lucas är ju roligare för Therese känner jag ju sen innan. hihi vi ska gå igenom spädbarnsmassage och jag undrar om inte det är den här massagen för kolik barn ?! den är ju inte jag intresserad av att "lära" mig igen för den har man ju gått igenom så många andra gånger med bvc som tjatar. Vi har ju aldrig behövt använda den. *ta i trä*

Liam är en riktig snackepelle, snackar och snackar, han har ju upptäckt att man kan variera på ljuden han gör så ibland skriker han snabbt och ibland pratar han med låg röst och sen med ljus röst, så himla gulligt att lyssna på, jag blir så glad när han snackar med mig för han svarar när man pratar.
När han vaknar på morgonen så får man värsta smajlet av honom och glädje tjutet när man hänger över sängen och säger godmorgon. likaså när han vaknar efter en powernap i vagnen, hans leende och småskratt kan få en mulen och regnig dag att bli strålande solig.

Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Vi går en kurs i babymassage som är på fyra gånger (massagen mot magknip har vi lärt oss tidigare, tycker den var suverän). Är jättemysigt med babymassage! Första gången var det så mycket så William ville hålla koll på allt annat men förra gången så somnade han efter halva tiden. Får se hur han gör på onsdag =)

2009-06-15 @ 21:20:20
URL: http://www.sandilli.se
Postat av: Jenny - mamma till Vilda

Hej! Har inte hunnit läsa alla inlägg sedan sist jag kikade in, ska försöka hinna det imorgon eller så. Vilda ska vaccineras så kanske blir en kinkig dag för hennes del. Då kan mamma inte läsa bloggar. Haha.



Det fungerar säkert utmärkt med vanlig mixer. Vi ville investera i något "riktigt" att laga bebismat med, eftersom Vilda är både mjölkallergiker och vegetarian och vi kommer att laga i stort sett all barnmat själva. Den här makapären vi köpt ångkokar, värmer upp och tinar samt mixar olika storlekar på bitarna i barnmaten. Den är speciellt gjort för barnmat vilket underlättar för oss. Men för den som bara lagar barnmat ibland räcker en mixer ju! =) Kramar!!

2009-06-15 @ 21:48:06
URL: http://denvildavilda.blogg.se/
Postat av: Sara - Alicias mamma

På underarmen skulle det vara fint. Där har jag tatuerat in Alicia:)

2009-06-16 @ 07:07:31
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: Sara - Alicias mamma

Nej då det gjorde inte så ont. Det som gjorde ont var när han närmade sej armvecket. Det gjorde ont. Trodde det skulle göra ont men det gjorde det inte :)

2009-06-16 @ 08:40:44
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: sara

ja de e så drygt- har dock börjat me ersättning nu på kvällen så han sover lite längre för jag orkar inte sova såhär lite, blir ingen bra mamma alls. testa semer igår- han tyckte om den.



va på engelbrektsboden igår, hitta snygga svarta linne byxor med gummiband i midjanför 95 kr o trekvarts för 75, ett tips om du är byxlös som jag var. :) funkar ju nu i sommar.

dem hade massa bodys o sånt för 30 kr också. trodde inte där va så mkt sånt.



allt bra med liam?



kram

2009-06-16 @ 12:02:05
URL: http://gabrielstenbeck.blogg.se/
Postat av: Sara - Alicias mamma

Okej nej det förstårs.. Men på handleden då? :)

Har du några tatueringar?

2009-06-16 @ 13:08:33
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: Sofie

Visst är det härligt när dom börjar "prata" casper är helt galen med det han gör massa massa ljud och testar och testar :)

2009-06-16 @ 13:22:42
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Stephie

Hejsan!!

Jotack här är det bara fint, hur är det själv? nej det var verkligen inte igår, vad roligt med lille Liam!! jättefint namn tycker jag! och så gulligt med hans egna samtal :) och nej Carro har blivit lite dålig på att blogga, men iaf så är det dags den 31/7 för henne, så snart bara 1 månad till, spännande! :)

och huset ligger i Eslöv, vid det nya vattentornet! ska bli himla kul! Kramar!

2009-06-16 @ 17:09:21
URL: http://metrobloggen.se/stephs
Postat av: Sara - Alicias mamma

Okej :) Den runt naveln är den fortfarande fin efter du fått barn? :) kram

2009-06-16 @ 17:37:38
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: Sofie

sv: det är underbart..!

Livet är bara bra med oss..

Casper växer och växer och fortsätter att vara en ängel!

Han är så snäll att man knappt tror det är sant!



:)

ha en trevlig kväll!

2009-06-16 @ 21:00:59
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: marija

Sv: Tack. Jodå allt går bara bra här, själv då?

Jag har också funderat på att Tatuera in min dotters namn och om jag nu nån gång lyckas spara ihop tillräckligt med mod så skulle det nog bli i nacken jag tatuerade mig iaf:)

2009-06-16 @ 22:42:57
URL: http://marijacecilias.blogg.se/
Postat av: Sara - Alicias mamma

Kan tänka mej det då den satt på magen :P

Haha ja verkar vara ett populärt namn :Pkram

2009-06-17 @ 13:49:02
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: Amanda

Härligt att han börjar testa med ljud. :o) Snacka är bra!



Här har vi haft riktigt sommarväder idag. Jätteskönt! Jag har dock bara varit ute en kort stund för vi har haft städdag. :oP



Hoppas ni haft en bra dag!

Kram

2009-06-17 @ 18:01:29
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0