Barnmorska och Doktor

Ifredags var jag hos barnmorskan och allt såg bra ut....hon trodde det kunde vara på gång snart men det tar jag med en nypa salt eftersom jag inte känner något, jag känner ju att det trycker neråt och att jag har värkar men man "känner ju på sig" när något händer....eller ?!
Jag visade upp mitt fula utslag som jag har på magen och hon blev fundersam och sprang och hämtade en dsk sköterska, det första sköterskan sa när hon kom in genom dörren var....ehhh skulle hon vara i v.39 sa du ?
Barnmorskan - Ja det är hon
Sköterska - Nä nu ljuger du för mig, hon är ju inte mer än v. 19 eller något...
Barnmorskan - Hon är i v.39 och har faktiskt en normal stor bebis i magen, jag ljuger inte.
Sköterska - Så orättvist, när jag var i v.39 i mina unga år så såg jag ut som en valross, och efter födsel så satte sig allt på röven min......
Jag kunde inte  hålla mig för skratt....
Iallafall så visste inte hon heller riktigt vad det kunde vara och tyckte jag skulle gå till en doktor på VC i Hörby, hon ville inte säga att det var svinkoppor men om det var det så kunde det vara farligt eftersom det är bakterier som förs över till bebis.
Jag åker till VC emot min vilja eftersom jag anser att dom är värdelöst usla där inne, verkligen inte värda att gå i sina vita rockar, jag får efter 40 min väntan träffa en sjuksköterska som tittar och frågar om jag har nickelallergi....
Jag- ja det har jag
Sjuk- mmm då har du haft ett bälte på dig där
jag- nej det har jag inte (varför skulle jag ha ett bälte på min gravida mage och dessutom under min tröja????)
sjuk- jo det har du, det syns med detta utslaget
Jag- nej, som sagt jag har allergin och vet hur de utslagen ser ut så NEJ
Sjuk- jaja då får du se en doktor men han har ingen tid just nu, går det bra att vänta....
Jag körde en runda i byn och gjorde ett ärende och sen upp till VC igen där jag får betala 150 spänn för att träffa doktorn, jag väntar i 40 min till innan han tar emot mig....
Han reser sig från stolen och lutar sig fram över bordet när jag drar upp tröjan för att visa, sen sätter han sig igen och säger....det är till 97% bältros, och det är inte farligt för du är ung och vi ska inte behandla det för du är för långt gången.
detta tog honom 5 min att fastställa utan att ens ta prover eller att titta närmare på det.....och endast 97% säker.
Jag åker hem och googlar bältros och tycker inte alls att de utslagen liknar det jag har och sen står det också att det inte ska klia men det gör det jag har....googla ni och läs själva för det verkar konstigt att det inte ska behandlas om det kan överföra vattenkoppor till bebisen.....
ahhhhgggggrrr blir så arg på Hörby VC.

Kommentarer
Postat av: cline

Nej man usch så hemkt!! Har du haft vattenkoppor?? Verkar ju hur sjukt som helst! Tycker inte att de kan något på vårdcentralen! Lund e bättre! =) Fast dit ska du ju snart =) Snart dags ju!! Lycka till Kramar

2009-03-15 @ 21:31:23
URL: http://metrobloggen.se/cline
Postat av: Angelica

Hej, har börjat läsa här lite hos dej, mycket trevlig läsning. Angående ditt utslag så har jag ett tips, nässelutslag, kanske inget bra tips men ett tips är ju alltid ett tips. Googla lite om det för de kan ju vara det. Hoppas det löser sej, kram

2009-03-16 @ 08:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0