Helgen

Jaha då är denna helgen också gången....tiden går så fort och Liam lär och utvecklas för varje dag som går nu.
Han greppar riktigt bra med händerna, han ska hjälpa till att hålla flaskan ibland, han leer så fort någon tittar på honom...(om han inte är på dåligt humör vill säga) Han snurrar runder som en propeller i spjälsängen i sömnen, när jag vaknar på nätterna för att ge honom mat så hittar man honom i en ny ställning och på en ny plats varenda gång, lite spännande att vakna för att se hur han ligger varenda gång. haha

Imorgon kommer bvc Ingrid hem till oss, som jag skrev i ett annat inlägg så kör hon hem till mig så att jag ska slippa köra till vårdcentralen, för då måste jag och Liam gå upp vid 3 på natten och köra min älskling till jobbet, vi har ju bara en bil.
Så imorogon blir det vägning och mätning igen, de flesta verkar tycka det är kul att se hur mycket deras barn har växt men jag tycker det är jobbigt att se hur MYCKET han växer, han ska vara liten ju =)
Sen blir det 2 månaders snack, vet inte riktigt vad det innebär, tror det är för att se om jag har fått en deprision eller nått annat !

Imorgon är det LÖNING....jiihhooo...fylla på kontot igen är ju aldrig fel, ja de kan få vara där i några timmar iallafall för sen ska jag in och röja på internetbanken så alla de här breven som hamnar i brevlådan blir betalda *suck*
Sen får vi nog köra och handla hem lite mat också, kanske ett par nya skor till både mig och Alex för nu ser det ju ut som om vi är familjen flinta snart =)
Det kanske blir ett par söta små nike skor till Liam också, de är ju så förbannat söta de där små små skorna.
Oj vad han kommer bli bortskämd, allt som är söt, tufft osv kommer ju jag inte kunna låta bli att köpa.


Kommentarer
Postat av: Emelie med sonen Lukas

hehe jag veet inte!! eller jag har typ lite ångest för jag vill jävlas lite med mitt ex (töntigt jag vet!!) men det är samtidigt kul =P så jag vill ha tajt å snyggt samtidigt som släktena kommer så då vill man ju se mer söt ut =P men men det löser sig frå man väl hoppas haha =)



Liam sa jag alltid att min son skulle heta men sen så började massa bebisar här i omgivningen heta det så då bytte jag =) grymt fint namn dock!



Kram

2009-05-24 @ 23:05:09
URL: http://mellemus.blogg.se/
Postat av: DragonPH - MODELLFOTOGRAF, Patrik PH Larsson

Ähhhh, du fuskar... en annan får inte lön förrens på ons (27). :(



Ps. jag har uppdaterat min blogg med ett nytt superlångt inlägg. haha.





kramar

2009-05-24 @ 23:46:23
URL: http://dragonph.blogg.se/
Postat av: Mikaela - ung mamma till Miliam

förstagången var före 2 månader, men du kan ju testa att ge, de är ju inte ens säkert att han kan svälja det, det har ju med motoriken i munnen att göra:P

2009-05-25 @ 08:59:13
URL: http://ungmammaaa.blogg.se/
Postat av: Mikaela - ung mamma till Miliam

tror inte bvc rekomederar sånt, så tidigt! :P vi har ju gjort så eftersom han inte äter ersättningen, då koppla vi ju in dietist o sånt, o bvc såklart! men dom är ju för det nu eftersom han inte äter ersättningen och hans mage o mun klarar av maten, men du kan ju testa och se själv, behöver inte alltid prata med bvc, dom är inte så vettiga :P tog dom typ 2 månader att fatta vilket helvette vi hade med matningen :P vi fick tvinga i han alla mål! hur jobbigt som helst, var glad så länge din son äter med flaska :P de är smidigt!

2009-05-25 @ 09:43:45
URL: http://ungmammaaa.blogg.se/
Postat av: Madde

Tjenare tjejen!



Njae jag vet faktiskt inte det för jag hade en sån jädrans tur med Jasmine så hon sov i stort sett hela nätterna ifrån början, va bara dom första dagarna som ja gav henne mat på natten..Hon har sovit som en sessa och skinit som en sol, hon har varit så himla lätt att ha med att göra. Det e ju mer nu hon börjar visa sin lilla envishet eller stora kanske hehe och genom åren som varit här nu då hon hamnat i olika trotsåldrar. Men just som liten hela första året, de va som en dans på rosor.



Vad smidigt att bvc kan komma ut så, e la gör bra?



ha en toppen dag



kram

2009-05-25 @ 12:01:52
URL: http://missmadeleine.blogg.se/
Postat av: Mikaela - ung mamma till Miliam

dom fattade ingenting som vanligt, sen 2 dagar sket vi i att tvinga honom, han fick äta de han ville och de gav resultat att han gick ner 25 gram o så börja dom reagera :P

2009-05-25 @ 12:04:24
URL: http://ungmammaaa.blogg.se/
Postat av: Madde

Men vad skönt ändå att han e en glad liten prick, då går man gärna upp på nätterna ändå om det behövs hihi..Ja det vänder snart skall du se och kan få sova lite mer på nätterna. går du upp ofta eller?



ja inte helt fel att få dom hemlevererade hihi..



Kramis

2009-05-25 @ 13:20:56
URL: http://missmadeleine.blogg.se/
Postat av: Amanda

Det är väl roligt att se hur han växer och utvecklas. :o) Men klart man vill dom ska vara små så länge det går. Det går alldeles för fort i början! :o)

2009-05-25 @ 13:34:21
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Madde

Jaha ja okej, nää de e väl aldrig kul men tyvärr sånt man får räkna med :).. Haha tänk om man kunde ställt in en klocka hos dom att vakna en viss tid varje morgon. Ja precis du har ju din vackre son att titta på när du känner att de e extra jobbigt. Ta en släkting till mig hon fick gå upp typ varannan timme, det måste vara grymt jobbigt hehe..Går ni upp varannan gång då du och gubben din, för visst ger du på flaska?

Lyser solen hos er idag med ?



kramisar

2009-05-25 @ 14:08:34
URL: http://missmadeleine.blogg.se/
Postat av: Mikaela - ung mamma till Miliam

nej allt funkar super bra, hans mage är bättre än nånsin nu, han bajsar flera gånger per dag och får aldrig ont i magen:)

2009-05-25 @ 14:26:10
URL: http://ungmammaaa.blogg.se/
Postat av: Mikaela - ung mamma till Miliam

nej allt funkar super bra, hans mage är bättre än nånsin nu, han bajsar flera gånger per dag och får aldrig ont i magen:)

2009-05-25 @ 14:26:11
URL: http://ungmammaaa.blogg.se/
Postat av: Amanda

Ja, visst är det mycket som är grymt orättvist här i världen! Små barn som blir sjuka är något av det värsta tycker jag. Och vi har fått se en hel del av den varan efter alla månader på sjukhus. Men man kan samtidigt inte låta bli att inspireras av dessa barn. Vilka små kämar! Dom ger verkligen aldrig upp och dom är så glada. Underbara barn!



Härligt med löning imorgon. :o) Jag önskar jag kunde säga detsamma. Måste nog ringa och morra på försängringskassan igen. Har inte fått några pengar därifrån sen februari. :o/



När dom dyker upp lär det bli shopping kan jag lova! :o)



Hoppas ni får en fin måndag!

Kram

2009-05-25 @ 15:18:31
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Madde

Jaha ja men gött att det funkar att göra så då :).. du varierar dig lite då, skönt att kunna göra det med.jag ammade i lite mer än tre månader så jag ammade inte heller så länge. Men den viktigaste tiden, sen var den sommaren så varm så mjölken tynade, hade säkert kunnat få igång det igen om jag lagt manken till lite extra men kände att det funkade bra med flaskan och idag får dom juh i sig allt vad dom behöver av ersättningen plus att de tre första månaderna e ju viktigast. men det e ju inte alla det funkar för heller ..

2009-05-25 @ 15:39:12
URL: http://missmadeleine.blogg.se/
Postat av: Madde

Ja precis, det går ju inte göra mer än att försöka. Tycker det e bra att du kämpar på, inte alla som gör det heller utan ger upp med en gång :)..Sen tycker jag ju personligen att varje människa skall göra det som känns rätt för var och en och dens egna situation..Vad har ni för er då?

2009-05-25 @ 15:59:25
URL: http://missmadeleine.blogg.se/
Postat av: Amanda

Schyyy! Säg ingenting. :o) Det kan få vara en hemlis en liten stund till iaf. :oD

2009-05-25 @ 16:06:52
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0