Klumpen i magen släppte

Det gick bra, vi slapp göra något med hans tunga nu...de vill ju inte söva honom nu när han är så liten. Det var 50/50 om detta berodde på att han inte vill/kan amma det gick inte att avgöra, vi skulle fortsätta så som  vi gör iallafall. Om vi upptäcker framåt ett års åldern att han har svårt för att prata så skulle vi höra av oss igen för att kanske klippa tungbandet.
Huvudsaken är att han går upp i vikt och inte ner, jag tror jag får sluta bekymra mig så mycket över det här med ammningen även om det kan vara svårt vissa dagar så är ju faktiskt inte det de viktigaste.

Nu sitter vi hemma hos farmor och farfar, det har vi gjort sen kl 10.00, Liam hade kissat ner sina kläder så det var ju tur att jag packade ner extra kläder till honom.
Efter matningen somnade han gott i soffan med farmors tillsyn, när han sen vakna fick han mat igen och sen skulle jag göra ett blöjbyte....efter alla dessa blöjbyten direkt efter maten borde jag ha lärt mig att han ska kräkas först innan jag lägger ner honom för nu hände det igen....han kräker ner det sista ombytet jag har med mig och han får kräk i hela högra örat på köpet också....nice.
Jag får tvätta upp den förra bodyn i vasken och torktummla den, så det är den jag sitter och väntar på nu för vi ska köra hemåt (var det tänkt för en timme sen men som sagt ändrade planer)

Skriver mer i morgon om vad som händer ikväll....tror jag !

Kommentarer
Postat av: Anna

Va skönt att det gick bra idag. :)

2009-05-07 @ 16:55:12
URL: http://f860203.blogg.se/
Postat av: Madde

Det är naturdiet som jag tycker mättar rätt bra. I början är man rätt hungrig men det är ju för att som i mitt fall att magsäcken är för stor.



Du ska inte känna någon press med dom kilorna, om jag förstått är lillkillen bara 7 veckor? Du har ju all tid i världen, ta det lugnt och njut av första tiden istället:)

2009-05-08 @ 16:46:17
URL: http://maddekjell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0