Vad har vi gjort idag då ?

Är riktigt seg idag, trött och hängig...har fått mig en släng av förkylningen som härjar runder, inte alls kul kan jag få be att få tala om. Torr hostar så det river i halsen och klöks, lock för öronen hela tiden och en näsa som inte kan bestämma sig om den ska rinna eller vara igen täppt. Lite störigt faktiskt, att huvudet bultar är jag van vid.

Idag har jag och Liam varit på föräldrar grupp i Löberöd, det var faktiskt helt ok fast att vi fick sitta i en hörna för oss själva och iakta de andra 9 mammorna med bebisar så var det helt ok. jag är ju inte den snackiga av mig bland annat folk som jag inte träffat innan så det passade mig bra att vi var lite sjuka idag =)
Tur att jag inte ser er som läser min blogg när jag skriver för då hade det gått käpp rätt åt helvete. =)

En rolig grej jag kom och tänka på igen, som jag säkert har skrivit om innan men jag säger det igen för jag tycker det är lite komiskt. Barnmorskan som förlöste mig åkte vi ju in och snackade med 1 eller 2 veckor efter förlossningen för att kolla så jag inte fått en depression eller en chock (värre än vad jag fick då) iallafall...när hon suttit där och hållt med mig om att det gör för jävla ont att föda barn och den smärtan kan man inte beskriva mm. mm. så säger hon: förresten....jag har ju aldrig fått barn själv men iallafall....
HAHAHA

Nu sitter jag här i min ensamhet och väntar på att lilla gubben ska vakna igen för sitt godnatt mål, den stora gubben gick och la sig med honom runt halv nio tiden, men han ska jag inte väcka nu, honom väcker jag kl 02.00 inatt för då ska jag köra honom ner till byn så han kan ta lastbilen till jobbet, sen kör jag och liam hem igen för att fortsätta sova, vi ska på en föräldrarträff imorgon igen fast i Hörby denna gången, så det är därför jag får gå upp och köra mitt i natten....måste ha en bil till så vi får ett slut på detta !

Mina ögon börjar bli ganska tunga nu, Liam gör ju inte helt fel i att vakna nu...men sån tur har jag inte.







Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Att gå iväg och träffa andra föräldrar har jag inte hunnit med än, skriver C-uppsats och gav mig tusan på att klara det trots William. Ger inte mkt tid till annat men men, snart sommarlov =)



William har alltid (haha, under sina sju v) varit väldigt okomplicerad. Till en början ammade jag sista gången runt elva, han sov till halv tre och sedan till halv sex. Nu ammar jag oftast vid nio och han sover ändå till halv tre och sedan till runt halv sju. Han håller samma tider som han gjorde när han låg i min mage och skvalpade, lite häftigt.

2009-05-20 @ 08:10:41
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Eva-Maria

Erik har erbjudit sig att ta honom på natten så att jag ska få sova men tror inte det skulle fungera. Jag känner på mig på en gång William vill ha mat och Erik har aldrig vaknat trots att jag går upp, tänder lampor och pratar med William osv.



Jo, jag helammar, hade tänkt göra det i 6 månader iaf för att minska risken för allergi och astma då Erikt tyvärr har både och. Han har dock fått lite ersättning utblandat med bröstmjölk när jag varit iväg till högskolan ett par gånger.

2009-05-20 @ 10:17:38
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Cicci

Hej, och tack desamma :)

Har en Nikon D40, tycker den funkar skit bra :)

2009-05-20 @ 10:27:25
URL: http://psissi.blogg.se/
Postat av: Anna

Kikar bara förbi för att säga att jag hoppas du haft en mysig kväll?!

2009-05-20 @ 22:33:14
URL: http://miranna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0