Usch och fy på mig

Ja då har jag precis ansökt om en ny försäkring på Liam....ja en ny för jag fick hem ett brev om uppsägningsmeddelande....
Usch och fy vilken slarvig mamma jag är som inte har betalat mitt barns försäkring, men det är ju så mycket som går runder i skallen på en nu.
Alla verkar förvänta sig att man föder barn och sen är man inne i de normala förhållanden igen, men herregud det är ju en stor förändring och det tar sin tid att anpassa sig.
Jag brukar aldrig vara slarvig med räkningar, jag lägger det i speciella "påsar" sorterade vilken månad de skall betalas, ja så noga är jag...ordning och reda. Men nu ligger allt utspritt, lite på matbordet i vardagsrummet, lite inne vid datorn, lite i köket och nått har väl hamnat i bokhyllan....detta tar mycket på mitt psyke som ni kanske förstår.
Hur kunde Liams försäkring komma bort ? den som var viktigast av allt att betala...tänk nu om något hade hänt honom !

Som sagt det är en stor omställning att bli morsa...ni som känner mig vet kanske att jag är lite pedantisk av mig och gillar helt enkelt att ha det snyggt omkring mig annars mår jag dåligt. Men det hinns inte med nu och jag mår dåligt av det, jag städar och gör sånt som jag inte hinner med när lillen sover (försöker iallafall) då jag också skulle ha behövt sova för att orka om nätterna.

Nu behöver ni inte storstäda och så nästa gång jag ska komma på besök för att jag har skrivit såhär...ta det med en nypa salt, det är i mitt hem det gäller... hos er skiter jag i vilket för då är det ju inte mitt ansvar att det ser fint ut. haha

ha en brau måndag

Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Hej, kul att Elin berättat om vår William =)



Känner igen det där, jag är likadan med städning i vanliga fall så är frustrerande att inte hinna nu. Försöker inse att det är bara pedantisk lilla jag som ser allt men det är inte alltid det lättaste =P

2009-05-19 @ 12:23:55
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Anna

Hej och tack för att du kikade in hos mej! :)

Fnissar lite när jag läser ditt inlägg, för jag känner igen mej själv... Nu är det ju tolv år sedan och jag insåg till slut att jag skulle göra mej själv till ett psykfall om jag inte släppte lite på kontrollen jag ville ha på mej själv, eftersom det kom en liten knodd som tyckte något annat.. ;)



Sedan så är det ju "tur" att det kommer påminnelser (även om jag också får ont i magen när jag får en...) för det är ju precis det det är...

En påminnelse att du RÅKAT glömma... :)



Att få barn är en enorm förändring, men PASSA PÅ ATT NJUTA!! Dom blir stora så vansinnigt fort. Städa kan du göra när han blir en besvärlig tonåring, som du helst inte vill ha något med att göra... (hihi)

Ha en bra dag!!

2009-05-19 @ 12:55:56
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: Anna

Hihi!

Ja visst regnar det... ;)

Klicka på bilden, så hittar du den + många fler... :)

Du har förövrigt ett riktigt sötnöt till gossebarn!!

Kram och det finns fler försäkringar... DU kan inte hjälpa att f-bolagen har knasiga regler... DOM borde ha förståelse för att nyblivna föräldrar har viktigare saker att prioritera... ;)

2009-05-19 @ 20:12:55
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej igen!

Ja, där finns en massa kuligheter... :)

Om du kikar ute till vänster i min meny, så finns det en ikon som det står OM GIOVANNI på... Där kan du läsa lite mer om honom och det handikappet han är född med... :)

Namnet kommer av att en av mina bästa vänner som jag hade i USA hade en son med det namnet och eftersom Giovannis pappa är från Brasilien,så gick det förslaget hem hos honom... :)

Ha en bra kväll och natti natti!

2009-05-19 @ 22:58:26
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Haha, killarna måste sakna ngn instinkt =P



Ja, var lite orolig över flaskan men han kastade sig över den, är inte mkt som berör honom. Höll på att få problem med amningen, han var så täppt i näsan till en början men trots det skulle en gammal barnmorska tvinga honom till bröstet på BB. Som tur var stod jag på mig och bad henne sluta, han ammade när han kände för det och det gick bra, efter några dagar var det lugnt.

2009-05-20 @ 19:49:23
URL: http://blogg.sandilli.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0