Gott och Blandat

Då har bvc Ingrid åkt hem och vi har pratat ut lite om hur jag mår och så, hon tyckte jag låg på gränsen så jag ska göra om "testet" om 2 veckor igen för att se om det blivit någon förbättring. vi får se hur det går !

Liam har gått upp bra i vikt 5300 idag, så vi behövde inte vara oroliga över att han kräks upp all mat emellanåt, för det har ju varit lite oroväckande. Nu kan jag slappna av och pusta ut igen =) Han har fått i sig föööör mycket mat, inte konstigt man spyr då ju, men sen vill man ju inte ge för lite och för sällan heller, så vi kör på den säkra sidan att ge honom ofta men lite sen får han kräkas upp det han inte behöver !
Vi ska prova en annan mat igen...Nan2 denna gången för att se om det ger en mer mättnadskänsla....vi hade nan1 när han föddes men den fck han så ont i magen av så vi byta till Sempers Lemolac så jag hoppas verkligen inte han får ont i magen igen *ta i trä*

Hans förkylning verkar ge me sig lite nu, iallafall hans nästäppa. Nu hostar han lite istället och det är tydligen för att han får ner en massa slem i halsen.
Det låter så tillgjort när han hostar, haha men en så liten kan ju inte göra sig till. Lilla hjärtebarnet.

Nu kommer snart Alex hem från jobb och vi ska ut och handla lite, så skönt att komma ut lite och se omvärlden hihi
Jag börjar känna mig som en apa i en bur, tur vi ska inskaffa en bil till så jag kan få lite luft utanför hemmet.

Innan tyckte jag det var skit kul att handla kläder till mig själv, men inte nu längre...jag har ju för det första inte samma storlek som jag hade innan jag blev gravid, inte så kul och handla nytt och fint då när man inte trivs med sin "nya" kropp. Kan nån ge mig en spark i röven att komma igång med lite träning ? 
sen är det ju mycket roligare att handla till Liam nu när han kommit till världen, det behövs handlas nu också för han växer ju som ogräs.
Jag tillochmed drar i hans body's när jag har tvättat dom ihopp om att de ska bli någon cm större haha


Kommentarer
Postat av: MADDE

Men gumman, vet precis hur du känner dig men du får tänka på att du NYSS fått ett barn, då kan man inte vara helt perfekt. Fick mig en funderare härromdagen man lägger så otroligt mycket tid på att vara missnöjd med sig själv och sin "nya" kropp, nää dags att börja leva man lever bara en gång även om det kanske inte alltid känns så lätt. Tycker folk gör fel i att gnälla på andra om hur dom sköter vissa saker okej om det hade varit ngt så att barnet far illa osv..men känner att folk slösar lite för mycket energi på att lägga sig i andras val som dom egentligen inte har ett skvatt om varför det valet är så..Man kan fråga först hur vissa saker kommer sig att de e på ett visst sätt.inte sant? jaså? shoppa vad blir det för kul då? Nää gör inte alls mycket här, inga knop alls faktiskt hehe



kram

2009-05-25 @ 16:28:50
URL: http://missmadeleine.blogg.se/
Postat av: Madde

Haha tycker man känner så varje sommar vare sig man skaffat barn eller ej, men ge det lite tid så skall du se att du går ner lite till :).. Som tur e så har man fått ngt fint utav det, ens barn :)..



Ja du hoppas ni får det kul och att du hittar skorna du vill ha och mer därtill, finns ju massvis med fina klänningar nu som du kan ha till dopet, tacka vet ja för detta modet att allt inte sitter hej så tajt ler



2009-05-25 @ 17:19:46
URL: http://missmadeleine.blogg.se/
Postat av: Amanda

Ja, hej och hå...säg till om du hittar inspiration någonstans så kan jag ta mig en titt med. Så här kan man ju inte gå omkring och se ut. :oP



Men det där med shopping är nog ett typiskt mamma-syndrom. :o) Klart det är roligare att shoppa till liten. mammas lilla älskling! ♥



Skönt att det såg fint ut. Hoppas även ditt prov visar fint vid nästa provtagning!

2009-05-25 @ 19:03:25
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Mikaela - ung mamma till Miliam

vi visste inte heller de, men dom fråga på akuten om han bajsa då sa vi att vi brukar ge lactolos, då sa dom men inte varje dag? de är väl bara för att få igång de? då sa vi ja, då sa hon: JA bra för man ska inte använda de längre tider för de kan förstöra hela "bajseriet" :P

2009-05-26 @ 09:36:59
URL: http://ungmammaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0