Tårarna

Ja idag kom Liam's första tårar.....usch säger jag bara....jag blev rent tårögd själv och grät nästan för jag tyckte så synd om honom. det var inte lika hemskt när han grät utan tårar.
Han började gråta därför att: han fick ett bad idag i sin nya badbalja , idag var det kul och bada tyckte han....sen somnade han i vagnen helt naken invirrad i handduken. När han vaknade skulle jag sätta på honom en blöja och klä på honom kläderna men mamma var ju issssskall om händerna...Liam tjuter som om han slagit sig, tappar luften så mycket som han gråter, när jag fått på honom kläderna så tröstar jag honom och ser de där blöta som rinner på kinden och hans ögonfransar som var helt svarta och ihop klistrade av tårarna, då vattnades mina ögon också. Nääää jag är inte blödig.

Tur det inte är vinter för då hade vi haft en gråtandes Liam varenda gång vi skulle ha gjort ett klädbyte.

Annars idag har vi varit ute i stort sett hela dagen, jag började med att tvätta bilen vid 6.30 ihop om att jag skulle kunna polera den senare på dagen vilket inte gick, jag började men insåg att jag aldrig kommer få bort alla dessa asfalts prickarna på bilen så för EN gångs skull tänker jag faktiskt lämna in den för polering...japp ni hörde rätt !
Efter bil tvättandet rensade jag lite rabatter, sen rev jag upp allt gammalt i trädgårdslandet, lukrade upp jorden och jämnade till. Sen satte jag på kaffe och gick in i sovrummet för att väcka Alex och lillen vid 10 tiden.
När lillen fått i sig mat går vi ut för att dricka vårt kaffe i trädgården sen började vi så fröer i trädgårdslandet...morötter, dill, gräslök, rädisor och sallad. Potatisen har faktiskt börjat komma upp så smått i det andra trädgårdslandet.

Nu sitter vi i soffan och ska kolla på film snart....det blir fredagsmys med lillen i knäet och älsklingen brevid, kan det bli bättre ?!

Kommentarer
Postat av: Jenny - mamma till Vilda

Hur sjutton lyckas ni se film undrar jag?! Vi trodde vi började på rutin på saker och ting och så plötsligt sveper Vilda i sig 270ml. Nu är det fram och tillbaka med maten... hon gilar inte när den blir för kall.



Jisses, vilken elräkning. Men mysigt att bo i hus! Vill jag också göra. Har du alltid bott i Askeröd eller?



Hemskt när det kommer tårar. Jag blir så ledsen varje gång jag ska amma henne och hon inte vill ta bröstet längre, hon gråter så att det kommer tårar. Vill verkligen inte mer. Funderar på att lägga ner... vi får se.



Vilken ersättning äter Liam? Och går ni fortfarande upp för dagen klockan 6.30? Vilda går upp för dagen vid 10 ungefär, ganska skönt faktiskt!



Kramar!

2009-05-16 @ 00:14:59
URL: http://denvildavilda.blogg.se/
Postat av: Jenny - mamma till Vilda

Har du msn så lägg till mig [email protected].



Hon somnar själv vid 21, äter ca 3 och sedan 6, och 9... sedan slumrar hon en liten stund till, om vi inte går ut med vagnen för då kan hon sova till 12-13... sömntuta är hon. Hon åt 270 en enda gång. Hon brukar äta mellan 100 och 180 annars.



Vilda äter Nutramigen, mjölk- och sojafri ersättning från Apoteket, eftersom hon är allergisk.



Min barnmorska sa att det är de första 2 månaderna som är viktigast under amningen. Hon sa också till mig att ta en dag i taget, men att inte se flera månader framåt. Blir det för jobbigt, så sluta. Jag gör så också. Har blivit jobbigare nu också i och med att hon inte tar bröstet mer. Får "trycka ut" mjölk var tredje timme. Helt för mycket jobb. Kramar!

2009-05-16 @ 00:35:01
URL: http://denvildavilda.blogg.se/
Postat av: Jenny - mamma till Vilda

Du kan läsa om hur vi kom underfund med allergin här --> http://denvildavilda.blogg.se/2009/april/forkylda-blir-ju-alla.html



Orkar inte berätta. Jag mår så dåligt och gråter varje gång.



Jag har en pump men den är riktigt dålig, mer effektivt att handmjölka för min del. Men det gör ont. Fast det gör det med pumpen också. Känns som att bröstvårtorna ska trilla av haha. Hoppas du hade roligt med besöket! Kram!

2009-05-16 @ 13:12:36
URL: http://denvildavilda.blogg.se/
Postat av: Anna

Sv: det var så lite så, tycker det ser så mysigt ut att vara gravid. :) Jag tränar uppe på nya sport centret, har börjat med spinning för ca 2 veckor sen & trivs kanon med det. kanske ngt som skulle passa dej med? Jag vill får bort lite från rumpa & lår & få upp min kondis lite så prova en gång & nu är jag fast. :) Jo jag trivs bra men har inte vant mej att jag har långt hår..kommer upp bild idag.. :)

2009-05-16 @ 15:59:21
URL: http://f860203.blogg.se/
Postat av: Sofie

Sv: ja han växer som bara den.. Han vägen närmare 6 kilo nu och var 60cm sist han var iväg och mättes... :)

Hur stor är din sötnis nu då?



Ja tiden den rinner liksom iväg.. man fattar det knappt att tiden kan gå så fort...

2009-05-16 @ 21:50:17
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Emma

Okej, hoppas du hittar gips!



Tror du är den "emelie" som är dotter till "hon" som levererade frukt på mitt jobb innan! E en massa pojkar som springer där nu istället - é jag rätt på det?

2009-05-16 @ 22:33:29
URL: http://emmsonh.blogg.se/
Postat av: Jenny - mamma till Vilda

Tycker inte du ska vara orolig. Hon var verkligen jätterosslig, hon fick inte luft... alls. =( Hon blev blå om läpparna för att det fanns så mycket slem i halsen som täppte till luftvägarna. Och kräkningarna - alltså det flög verkligen en och en halv meter ut. Hon var förstoppad i 11 dagar innan hon fick laxermedel, sedan var hon förstoppad igen. hon var inte vaken alls när vi var inlagda. Hon var helt väck och likblek men blå om läpparna... så nej, du behöver inte vara orolig. Det är nog bara en förkylning. =)



Kram!

2009-05-17 @ 01:15:08
URL: http://denvildavilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0