Sol sol Sol

Sitter här med ett tjockt lager aftersun i facet nu...jag har för böveln smort in mig 10 ggr idag men ändå, ändå har jag bränt mig. vad är detta ?! Jag ska inte gnälla på att det är sol, men jäkla sol jävel vad du kan ge sveda. Det enda positiva med aftersunen är att lukten tar mig till spanien igen, blundar jag så kan jag låtsas att jag sitter vid husets uteplats med en kall kall corona i handen....eller pina colada som är favvon.
Jorden anropar och jag är tillbaka i vardagsrummet här hemma med nått skit som går på tv *suck*

Inatt tog Alex hand om Liam när han vaknade, vi byte sida på sängen så A låg brevid Liam som ligger i sin spjälsäng mot vår säng.
Igår sov jag 3 timmar som är "normalt" för min del...nu ljög jag,  jag brukar faktiskt få 4 timmar. Vi tittade på film igår och klockan blev jätte mycket, jag tror jag sov när jag borstade tänderna och gick i en dimma in i sovrummet...sneglar på klockan som visar 1.40....konstigt jag var trött då, jag hinner nog inte ens få ner huvudet på kudden innan jag sover och jag som brukar ligga och stirra i en timme innan jag kan komma till ro att somna.
Men fast att jag skulle få slippa gå upp med Liam så vaknar jag likt förbaskat ändå när han säger ifrån att han är hungrig, bara den första gången visserligen, andra gången hör jag inte det men A väcker mig vid 5 när Liam bara skrek och skrek oavbrutet, han hade fått mat och ny blöja men var ändå inte nöjd. Alex deckar i sängen medans jag går upp och vaggar Liam i min famn, det hjälper inte, jag sätter mig i fåtöljen, lägger Liam på mage på mig , drar upp hans ben under sig och på 2 röda så sover han...jag lägger honom i vagnen och sätter mig vid tv för att invänta att han snart vaknar igen, för det var jag beredd på....jag trycker igång kaffet eftersom jag nu har svårt att hålla mig vaken....klockan tickar och ingen bebis som vaknar, jo nu vakna han...attans jag hade ju kunnat få sova 2 hela timmar om jag bara vetat detta för klockan 7 vaknar han...skriket självklart igen för den här dumma dumma magen vill absolut inte ge med sig.
Ärligt talat så vet jag inte vad vi ska göra snart, jag får panik när han skriker och har ont och att jag inte kan göra något mer än att prata lugnt och vagga honom mot axeln . Ger vi fel ersättning eller nått ?

Nä nu ska vi snart ta och titta på film (Wolverin) så jag får sluta skriva, dels för er skull också då jag märker att det blev en hel del =)

Hej svejs

Kommentarer
Postat av: annica

inte mycket mer att göra med ett kolik barn tyvärr, man får stå ut och trösta bäst man kan.

2009-05-02 @ 21:41:50
URL: http://kozlowski.blogg.se/
Postat av: Louise

Hej!!



Stackare som har så ont i magen..



Ni kan få utskrivet på recept nutramigen fråga bvc jag fick det utskrivet till Emilia för hon fick problem med det andra som innehåller mjölk det gör nämligen inte nutramigen...



sköt om er.



kram Louise

2009-05-03 @ 13:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0