Vilken natt...

Inatt var jag riktigt riktigt trött och därmed växer irritationen fram och det går så klart ut över Liam när han vaknar och är hungrig, stackars barn som har en mamma som blir irriterad när han bara meddelar att han är hungrig.

Vi gick och la oss ganska tidigt igår, redan vid 21 och då slukade Liam 160 ml ersättning blandat med bröstmjölk, han spydde inte upp något alls så jag trodde faktiskt han skulle sova längre än 3 timmar men vid 00 vaknar han igen och är hungrig...hur är detta möjligt....
ger honom 120ml till, kl 00.30 somnar vi om....eller ja Liam somnar om i korta inervaller för att snacka och skrika och jämra sig imellan sovpassen,
så här håller han på fram till kl blir 2 då jag inte orkar lyssna på hans skrik längre och inget hjälper vad jag än gör så jag gör lite mer mat till honom 120ml igen och det var inga problem att få ner det inte. 
02.30 lägger jag honom i hans säng igen men han är inte trött, Nä han var klarvaken nu och skulle snacka med gosedjurs fåglarna som hänger i speldosan på spjälsängen...
jag bad till gudarna att han skulle somna så jag också kunde få lite sömn....smekar hans panna och näsa hela tiden då jag vet att han har han svårt att hålla ögonen öppna när jag gör detta, men han anstränger sig verkligen för att inte stänga dom helt, nu var jag nära gråten så trött jag var, till slut somna han och jag tror kl var 07.20......JA, jag puffar till min kudde och somnar innan jag fått ner huvudet på den....jag tror jag drömmer, nä det är ingen dröm....han skriker igen...ja nu var han hungrig igen och kl visar 8.

Hur är det möjligt att han kan äta så mycket ? fattar inte hur så mycket kan gå ner i hans lilla mage.

Kommentarer
Postat av: Jenny - mamma till Vilda

Vid sex veckor har bebisarna en tillväxtperiod där de äter som hästar! Vilda hade också det. Gick från att äta 90ml till 150, bara sådär över en natt. Helt galet. Förstår hur du känner med irritationen. Jag blir inte irriterad på henne. Jag blir irriterad på nappar som inte stannar i munnen, på kräk som ska komma upp och på att hon inte kan komma till ro ibland.

2009-05-05 @ 16:44:16
URL: http://denvildavilda.blogg.se/
Postat av: Jenny - mamma till Vilda

Ska tillägga att vi också har en mobil ovanför kanten av vår säng, där hon sover. Tar bort den när det börjar ljusna till i rummet för hon kan omöjligt somna då. Vissa nätter vill hon också ha mat var tredje timme ungefär. Ganska bra att ha en klocka nära till hands när de blir griniga så att man kan se hur lång tid som har gått. Ibland tycker jag också att det verkar som det gått alldeles för lite tid, men så är det inte. Var också helt hopplöst trött inatt. inte skoj med sådana nätter inte. Men kom ihåg, det är bara en fas!! Det går över. Det kommer inte vara så här alltid. Varje måltid är en måltid närmare slutet av fasen... tänk på det =) Kram!

2009-05-05 @ 16:48:43
URL: http://denvildavilda.blogg.se/
Postat av: Jenny - mamma till Vilda

förlåt, hennes blogg är mammajessica.webblogg.se =)

2009-05-05 @ 17:09:10
URL: http://denvildavilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0