Vilken Helg

Ja herregud vilken helg det har varit så här började det:
Fredag eftermiddag ringer hemtelefonen, det var gubben som sa att han var på väg hem och att vi skulle göra oss klara.
Jag börjar packa skötväskan med en massa blöjor, ombytte, mat, värmer vatten och fyller en termos.
Tar fram täcke, kudde och snutten och gåstolen.
Jag gör mig själv iordning, sen väcker vi Liam från sin tupplur när Alex var hemma.
När bilen var packad...ja för packad det var den så beger vi oss iväg mot Ullared.

Vi anländer på Ullared ca kl 17.00, vi går rakt in utan att köa och gick nästintill fritt där inne utan trängsel, man kunde ju se vad som fanns på hyllor osv. Förutom inne på leksaksavdelningen....shit vad där var folk.

Vi plockar på oss lite kläder till Liam, vi hittade nån julklapp men inte ens till hälften handlade vi julklappar till, vi tänkte att vi nog fick gå till kassorna för att betala, vi hade ju inte den blekaste om hur mycket vi handlat för...vi skulle ju fortsätta att handla på lördagen.
Vi betalar och det var inte alls för så mycket som vi hade trott, men men vi gick till bilen efter 1 timmes handlande sen körde vi hem till min moster för att sova över där.

På lördagen åkte vi in till Gekås igen, kl var väl 10 tror jag...Jag tappar hakan ner i golvet på bilen när jag ser kön som snirklar sig runt hela gekås....näe säger vi till varandra, aldrig att vi ställer oss i denna kön så vi åker in till Varberg för att äta lite frukost, när vi ätit och kör tillbaka hade vi väl varit iväg i ca 1 timme och tänkte att kön måste ha minskat lite nu...men tji fick vi den var ju ännnnnu längre och över 1 timmes vänatnde i kö.

Hahaha så fruktansvärt skrattretande att man inte handlade klart allt på fredagen, vi hade ju bara kunnat gå in igen när vi väl betalt första gången.
Nä korkade var vi och trodde det skulle vara lika lite folk på en lördag.

Vi körde hem besvikna.
Men vi sa att vi ska försöka åka ditt igen mitt i veckan nån gång så vi får våra julklappar handlade.

Det är inte slut än.....
När vi kom hem på lördag eftermiddag så var det bara till att hoppa in i duschen för vi skulle ju på födelsefest på kvällen.
Vi lämnar Liam hos farmor och farfar som bor en liten bit bort från där festen skulle vara, vi kunde tyvärr inte stanna så länge på festen för jag skulle ju på kurs hela söndagen och jag ville verkligen få sova lite så mitt huvud kunde hänga med,  för sammanlagt från fredag till lördag sov jag ca 2½ timme.
Vi stannade på festen i kanske 3 timmar, sen körde vi och hämtade upp Liam och sen raka vägen hem till våra sängar.
Sen var det full rulle på söndag morgon igen.

vad har ni gjort i helgen då ? =)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Usch! Förstår att det kändes insta sagt surt :-( Får väl passa på att tipsa om att dom ahr en köbarometer på hemsidan man kan kolla på innan man beger sig dit för att ah ett någorlunda hum om hur lång tid man får köa ;-)



Själv ska jag dit om 1-2 veckor! Förhoppningsvis är det jag som kör då ;-) haha



Kram

2009-11-09 @ 21:46:49
URL: http://fambabunovic.blogg.se/
Postat av: Emma

Oj...! Försök vid löning, aldrig folk då! Ja inte när jag varit där iaf. Fast nu är det ju iofs jul shoppande så kanske man får sig en smäll på fingrarna. Ska iaf själv dit då, hoppas på att kön är borta :)

2009-11-10 @ 19:48:36
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Oj...! Försök vid löning, aldrig folk då! Ja inte när jag varit där iaf. Fast nu är det ju iofs jul shoppande så kanske man får sig en smäll på fingrarna. Ska iaf själv dit då, hoppas på att kön är borta :)

2009-11-10 @ 19:50:23
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0