gör och säger hittills

Vad kan nu Liam då ?
Jo han kan...

* Äta själv
* Gå
* Gå i sina skor, gå över trösklar och på ojämn mark
* Klättra upp och ner från soffor och små trappsteg
* Skälla på hunden och andra
* Öppna lådor och skåp likaså stänga efter sig
*Prata i telefon
* Ha en riktig egen vilja, ganska envis av sig
* Dricka ur glas (om man hjälper honom, annars får han all dricka över sig)
* Leka på sitt eget rum själv
* Tända och släcka lampor
* Når upp med händerna på diskbänken, köksbordet mm. så nu får man plocka undan där med, han ser ju inte vad han ska ta, han bara greppar det första bästa !


Pratar:

Häst = Iiiihhhh
Katt = Kkkkkk
Där = Dää
Titta = Titta
Bil = Dil, ibland får han till det och säger bil
Va? Hur? Varför ? = Uhhh
Mamma
Pappa

Det var allt jag kom att tänka på nu, han kan säkert mer men bara jag som inte tänker på det för jag ser ju det varje dag och reflekterar inte över det.

Han snackar en massa hela tiden så tro inte att det bara är dessa 6 sakerna är allt han säger, men jag kan inte översätta resten han säger för inte ens jag förstår det.

Jag tycker man ska ta och uppfinna ett sånt där halsband man kan sätta på sitt barn som översätter vad de säger för det hade ju varit super roligt att veta vad de egentligen vill förmedla en.

Han har fått sin 6 tand nu i helgen med, nu börjar det bli fart på dom.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Är rätt fräckt med allt som händer nu.

Dom är ju mer som små människor nu är små bebisar.

Händer nya saker varje dag känns det som..



Vad många tänder han har.. casper har sina fyra bara.. Men dom räcker, han bits som sören ibland..

2010-04-11 @ 12:00:11
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad duktig han är.. Händer mycket nu kan jag tänka mig :)

2010-04-12 @ 14:37:42
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0