Lite vad som hänt...full rulle

I tisdags den 13 april åkte jag iväg med vår hund Shelby till veterinären i Lund, hon har kräkts upp sin morgon middag ganska länge nu och det började göra mig orolig nu när jag provat att ge henne torr mat utan att blöta upp det eftersom jag trodde det kunde bero på att hon fick i sig maten för fort, jag provade även att ge henne maten lite senare på morgonen när hon varit uppe en stund men det har inte heller hjälpt så vi for iväg för att kolla detta.

Veterinären tyckte också det var märkligt att hon fick behålla de andra två målen hon får på eftermiddagen och kvällen, så de röntgade och kollade över henne noggrant men kom fram till att allt var normalt förutom att hon var röd i öronen och lite mellan tassarna och sånt tyder tydligen på att man är allergisk mot något....mmm något var det ja.

Jag fick receptbelagda tabletter till henne som vi ska prova i 10 dagar då det sen är dags för en uppföljning på henne, vi måste ju reda ut detta. Tabletterna är mot magkattar och ska förhindra att hon kräks upp maten.

Jag provade byta mat till henne igår eftersom hon vägrade äta eftermiddagsmaten, vanligtvis får hon Royal Canin, jag provade Eukanuba igår och det slukade hon...skönt tyckte jag för då tycker hon ju helt enkelt inte om Royal Canin.
Men imorse vägrade hon äta igen...hon är verkligen inte sig själv...hon vankar fram och tillbaka i huset hela tiden och bara piper och gnyr....VAD ÄR FEL ??????

Igår den 14 april var jag hos tandläkaren IGEN, ska ditt nästa vecka med, laga laga laga....suck !
Tandläkaren frågade mig om jag fått barn...Ja svarade jag och då sa hon att det är därför jag har fått håll i tänderna för det rubbar tydligen immunförsvaret...nja vet inte om jag tror riktigt på det.
Min bedövning fick jag klockan 14 och den släppte 19.30, denna gången satte hon endast en spruta och hon sa att den skulle släppa efter 2 timmar.....yeeeeyyyy DET gjorde den INTE !

Jag var hos läkaren och tog blodprover och ett ekg test igår också för jag har hjärtklappningar...ekg visade bra och blodproverna får jag reda på fredag. Hoppas det inte visar något negativt utan att hjärtklappnignarna beror på stress (som jag inte vet vad det skulle bero på) Det kan bero på SKöldkörteln också men det hoppas vi ju inte.

Här är lite bilder.
Den första är på Liam och mormor som klappar lilla Rumpnisse
 
den andra bilden är på min arm efter sprutorna

den tredje är en spindel som jag såg springa över golvet igårkväll när jag skulle gå och lägga mig =)






Kommentarer
Postat av: Emma

Jisses vilken gigantisk spindel :( Jag hade då inte sovit med någon ro efter ett besök utav den!

2010-04-15 @ 11:24:42
URL: http://emmsonh.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Vad får Shelby för mat? Något typ lamm o ris eller standardts normalfoder kan vara att rekomendera, Royal Canin, Eukanuba och andra främst amerikanska fodertillverkare har en förmåga att blanda i all möjlig skit som många hundar inte tål. Generellt sett är en kortare innehållslista bättre då fodret är "renare". Clementine går på Standardt Normal, Toy gick också på Standardt fast deras Extra. Itza vi hade hemma under 6 mån från FÖrsvarsmakten satte vi också på Standardt Normal då hon fick klåda och utslag utav det fodret vi fick ut gratis via Lupus.

2010-04-15 @ 19:40:05
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Jessica

vilken äcklig spindel...Huvva =)

Söt son du ha =)

2010-04-15 @ 20:43:18
URL: http://mamijessica.blogg.se/
Postat av: Jessica

sv: Japp de gjorde ja =)

Ha nog tage ihjäl den om den hade vare hos mig,

e livrädd för spindlar =P

2010-04-15 @ 21:59:19
URL: http://mamijessica.blogg.se/
Postat av: Jessica

sv: ha ja kunna så ha ja gjort de, men ja klara inte av de =P

2010-04-15 @ 22:42:56
URL: http://mamijessica.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Till att börja med skulle jag nog stanna kvar vid fodret hon åt till en början och mådde bra utav, vänta tills magkatarren ger med sig. Toy hade magkatarr en omgång, fick tabletter som inte hjälpte ett skit så jag köpte Standardts tillskott som heter PH-balans, det fixade till magen på nolltid. Gav honom tre mindre mål om dagen med tillskottet på.



Sedan kommer de in i perioder när de inte äter, det bästa då är att hålla ut och bara vänta, till slut äter de igen. Börjar man byta foder hit och dit så kommer de snart börja matvägra igen bara för att de lär sig att de får något nytt - de är duktiga på att träna sina mattar/hussar de små krabaterna :P

2010-04-16 @ 08:50:05
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Viktoria

Hej...tänkte bara kommentera ditt tandläkarbesök, jag hade också fått hål när jag väntade min son. Hålen satt i visdomständerna uppe och va så stora att det va bäst att dra ut dem, jag kunde stoppa in toppen av en tops i hålen...det berodde på graviditeten.



Vi har också så stor spindlar i vårt hus...det är fruktansvärda! Vi hade en en gång vars ben var lika långa som min mans lillfinger (säger dig antagligen inget men den va stor)



Ha det fint!

2010-04-17 @ 20:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0