Loppis fynd och eget nappflaskställ




Detta flaskstället gjorde jag och Alex för ett tag sen.
Jag var så trött på att flaskorna alltid hade nån sur droppe vatten i sig som börjat lukta, nu är det slut med illaluktande flaskor efter disk, bara till att hänga upp dom så att vattnet rinenr ut.

Ett av mina loppis fynd igår blev en vitt bomullsduk som pryder köksfönstret nu.
Duken vek jag på mitten och syde ihop den upp till, jag rev isönder ett gammalt lakan och syde fyra stycken längder som jag sedan syde på "gardinen" som knyt band.
Den blev helt ok, men lite för tung i kanterna när den rullades upp, men det fixades med 2 st blompinnar som jag hade ute i krukorna.
Man tager vad man haver...eller ?

Krukan som står i köksfönstret nu var också ett av loppisfynden igår.
Jag inhandlade en liten blomma som tål uttorkning (är inte så jätte bra på att komma ihåg mina blommor)
lite snäckskal och en krona av ståltråd.

Tänkte jag skulle prova på att göra en sådan krona, kan väl inte vara så svårt...lite ståltråd och lite pärlor !


Kommentarer
Postat av: Anna

Jätte fint det blev! Önskar jag var lika påhittig :P

2010-08-22 @ 12:25:06
URL: http://f860203.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja det är väl de.. Jag mår jätte bra imin graviditet :) Mådde dock sjukt ila i början men nu mår jag bra. Allt är bra med bebisen med :)

2010-08-23 @ 16:03:47
URL: http://f860203.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vad fint det blev. Önskar jag var sån pysslig och duktig jag med...



En helt annan fråga. Vet att du följt/följer bloggen Mamma till Vilda. Har följt den troget men nu har datorn varit på service och alla uppgifter och liknande man sparat på internet är borta. :( Så kommer inte in på hennes blogg och hittar inte mailadressen heller. Så tror du att jag skulle kunna få mailadressen av dig eller ngt? Hade varit super...

Ha en super dag :)

2010-08-28 @ 17:45:52
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0