Ängel vs Djävulen

Gahhh Liam vaknade 4.27...han sover fortfarande inne hos oss eftersom vi varit för lata för att bära in hans säng i hans rum igen, han är fortfarande lite gnällig och jag tror det beror på fler hörntänder...annars vet jag inte vad det skulle vara.
Iallafall så vaknade han då och bara grät, pep, vred sig.
Pratade man då med honom så grät/skrek han ännu högre (bara för att), låtsades man somna om blev han riktigt ilsken, och skulle man då försöka trösta honom genom att lägga handen på honom...ja då föll hans värld samman.
INGENTING var bra, han kastade kuddarna, tog bort täcket för det skulle han ABSOLUT inte ha. Liam var nu skogstokig (jag med)
Sen började han tjata om välling...han brukar sitta i soffan med täcke, välling och play house disney på morgnarna, mmmm klocka 7 och inte 4.40
Jag försökte förklara för honom (försök prata med en vägg, så vet ni hur det gick för mig) att han fick välling men att han skulle stanna i sovrummet och dricka den (för jag visste ju att han skulle somna om)
Nej nej nej, när jag gjort vällingen så satt han redan i soffan och tjöt med sitt älskade täcke. (snutte,för alla er som inte visste det)
Liam drack 2 små klunkar av vällingen sen slocknade han....va...2 klunkar, var det verkligen allt. (börja nästa leta efter de dolda kamerorna)
Där satt 2 föräldrar med röd sprängda ögon och huvudvärk medans vår ängel (läs djävul) somnade om så gott mellan oss i soffan.
Ahhhh visst kan man inte önska sig en bättre start på dagen. Älskar livet !

Kommentarer
Postat av: Emma - väntan på ett januari barn

Dessa barn, ibland skulle man kunna tänka sig kasta ut de små trollen, hihi :)



Vi vet att detta är en flicka, har kollat upp det. Och nej nej, bara något enstaka plagg kommer från Ullared, de mesta är som vi fått :) Vi har givetvis andra färger med (utifall att de skulle komma en pojke plus en tjej kan ha mer än rosa) så som grön, brun, orange, vit.. Sambon som envisas med rosa till flickan :)

2010-12-21 @ 10:06:40
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Vildas mamma :)

Haha det låter som vår morgon det... halv fem vaknar Vilda... VÄLLING!!! Fick välling men somnade inte om, låg bara och skrek och skrek och slog på mig tills kvart i sju när hon somnade en timme, sen var det samma visa igen...



Sen började diaréefesten, skoj man kan ha. För att hon ätit fem tsk pepparkaksfil igår. Stackars liten, hade så ont i magen... sen var humöret på topp igen. Precis som om hon sket ut ilskan eller nåt, haha.



Skrattade så åt ditt inlägg... vet hur det låter när ungen är helt tokig och man själv inte får en syl i vädret för att försöka förklara situationen, helt hystersiskt. Kul man kan skratta efteråt iaf.



Kram!!

2010-12-22 @ 00:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0