Julkorgar

Liam fortsätter vara ängel på dagis och djävulen själv här hemma, inget nytt och oförändrat på den fronten alltså!
Jag jobbar lite för min mamma nu under julveckan (21,22 & 23) jag gör fruktkorgar fast nu under julen heter dem förstås julkorgar.
1½, 2, 3, 5, 7 & 10 kg har man att välja på.
www.fruktkorgar.se
Det är mycket som skall göras, många korgar som skall pakas, rosetter som skall knytas, cellofan ska klippas mm.
Jag börjar klockan 9.30 då jag lämnar Liam på dagis 9 sen stänger jag 13.40 då jag måste hämta "ängeln" 14.00 och inte en minut senare (då får man böter)
När Alex kommer hem från jobb (förhoppningsvis innan 18.00) kör jag ner och öppnar butiken igen, det då klockan 18.00 för att sen stänga 20.30 om jag är klar då vill säga.
Igår var jag inte hemma förrän 23.00.
väl hemkommen och längtar efter sängen får jag diska 2 st vällingflaskor och ladda kaffekokaren istället.
Liam vaknar 4.45, Alex klocka ringer 5.00...jag stiger upp som en zombi som inte kan rätta på ryggen ordentligt...vi klär på oss för att sen köra Alex till jobbet (eftersom han ställt sin bil i malmö)
Bettan (min saab) får gå några mil om dagen som ni märker, och det kan jag lova er märks i plånkan också.
Sista jobbe dagen imorgon sen är det julbaket som står och stressar runt hörnet.
Vi får nog ihop det hela med lite vilja och koffein.

Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Va, får ni böter om ni kommer lite senare till dagis?? Blir mer och mer imponerad över vårat dagis, här är det inte alls så hårt med tiderna men blir man mkt försenad vill de naturligtvis att man ringer och säger det. Skulle bli jobbigt annars nu när jag har Emilia, oftast hinner jag dit lite innan tre men en dag kom jag några minuter över pga att hon ville äta innan. Hörde av en annan som har barn på dagis utanför Göteborg att de skulle bli 24 barn efter nyår på 3,5 pedagog i en 3-5 års grupp - helt sjukt!

2010-12-23 @ 16:41:38
URL: http://blogg.sandilli.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0