Hund-pip-pip-pip #"/!/%"¤"¤&!!("#


Jag tog en liten mini promenad med Shelby precis och inser nu hur mycket hon verkligen behöver gå lite lydnad och träna sig i att gå i koppel.
Det är inte roligt när en så stor hund drar, korsar fram och tillbaka framför en, sätter fälleben på mig, eller dyker ner i ett dike helt plötsligt osv. eller jo för andra ser det säkert jätte kul ut.
Min arm värker och handen är röd av att jag hållit så hårt i kopplet.

Och ja lite vardagslydnad överhuvudtaget behöver hon lära sig, lite hyfs.

Jag körde Liam till dagis kl. 08.50 imorse, klockan 09.10 var jag hemma igen och då hade hund-pip-pip-pip
tuggat sönder en kartong som låg i små bitar i hela huset och tuggat av 2 små blommor på mina sandaler.

Inte nog med det så tog jag av den vita sängkappan på vår säng igår för att tvätta den, den var nästan helt svart av smuts eftersom Shelby lutar sig mot den hela tiden.
Imorse stod Hund-pip-pip-pip och tuggade på sängen, den var helt blottad och det fick hon nyss på och ville åt stoppningen inuti madrasserna.
GAHHHHHH


Jag är så arg #"/!/%"#
 på henne att jag inte ens tåler att titta på henne.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Sv: känns jättekonstigt att vara gravid igen. Man har liksom inte fattat det riktigt än känns det som. Sist man var gravid så jobbade man och man längtade och undrade och funderade. Nu tänker man knappt på det ibland och glömmer bort det.

Jämför inte så jättemycket för minns inte så mycket från när jag vänta Casper. Jobbade en hel del och hann inte med att skriva och ta bilder och vara sån duktig som skriver ner allt. Har jag knappt ens gjort sedan Casper föddes heller vilket jag grämer mig massor för... :(



Trodde jag skulle känna mig mer säker och lugn denna graviditeten men så var det inte. Hade hemska tankar och drömmar i början och var jätte rädd och nervös och gick som på nålar fram till UL. Efter UL så känns det bättre. Vet att allt är bra med bebisen och att den ser ut som den ska så det var en otrolig lättnad.



Men lite oro ligger kvar. casper kan vara rätt hårdhänt och särskilt mot mig. och då oroar man sig för bebisen trots att man vet att den ligger väl inbäddad och trygg... Konstigt det här med graviditeter.. Men känns bra ändå.. men gud vad jag är nervös för livet som tvåbarnsmamma....

2010-07-22 @ 11:56:17
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hoppas du får rätt på vardagslydnaden. Är ju som du skriver jobbigt med så stor hund som inte lyder alltid.



Men det får du rätt på ska du se :)

2010-07-22 @ 11:56:57
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Usch, en hund som inte kan gå i koppel är verkligen det värsta som finns! Ett tips är att läsa på lite om klicker och lära henne gå fint med hjälp av det. Ger oftast ett grymt snabbt resultat som håller i längden plus att man slipper rycka och slita i hundarna med risk att de bara sliter ännu mer tillbaks.

2010-07-22 @ 17:50:05
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Vildas mamma

Haha, vi hade problem med våra små hundar, men vi började att hålla dem i koppel jättenära kroppen. De fick inte gå en cm före oss, och gjorde de det så fick de sig en liten putt på baken samtidigt som vi sa "tsch!". Ja, vi fick det från Cesar Milan - mannen som talar med dogs! Men det funkade, de gick mycket bättre sen. Och så bara kissa på bestämda ställen. Tydligen så de vill ha det, hundarna, enligt honom. Du kan ju testa. :) Kram!

2010-07-22 @ 20:43:18
Postat av: Eva-Maria

Hemligheten med klicker är korta pass, supergott godis som gärna luktar mkt som typ korv och en hungrig hund. Problemen som kan bli om man kör Cesar-style är att hunden till slut inte köper det och blir fysisk tillbaks, har haft privatträning med alldeles för många som kopierat hans sätt där hunden till slut bara svarat emot, en liten varning bara. Har du inga kurser du kan gå i närheten? Alltid lättare när man får ngn som säger vad man ska göra på plats. Lycka till!

2010-07-23 @ 09:00:47
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Tescho

Svar: Dessa idéer som de får för sig! Nu vet jag inte vart ni bor men det kanske är lättast att duscha av (om det någon gång behövs) utomhus. Om huset du pratade om är gult så har jag varit där inne :) Världen är bra liten!



Hoppas du får rätt på lydnaden. Uniquie är lite över 1 år o den busdamen har även fortfarande mycket kvar att lära...

2011-01-24 @ 17:55:37
URL: http://tescho.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0