Ingen luft på dagiset.

Ja usch vad jag är dålig på att uppdatera här, är det kanonvädret vi har som påverkar tro....japp alldeles rätt, inne är man bara när man vill svalka sig lite i AC:n

Liam hade "semester" hela förra veckan från dagis då Alex var pappaledig, men idag har han åkt tillbaka som vanligt, eller ja vanligt och vanligt....dagiset har bytat by i ett par veckor eftersom de ska göra om avdelningarna på ordinarie dagis han går på.
så vecka 31 är allt som vanligt igen...då kommer det förmodligen nya barn i Liams ålder som blir inskolade. Spännande.

Jag tyckte så synd om alla barnen på dagiset jag lämnade Liam på i morse, det är 26 grader ute och det var lika varmt där inne + att där inte var något luft överhuvud taget.
Fy vad jag svettades där inne fast att jag bara stod stilla, jag ville inte böja mig ner för att prata med Liam då huvudet blev illrött av den olidliga värmen där inne.
Stackars stackars barn som ska orka leka och stoja där, personalen får ju se till att där är bra med luft, öppna några fönster kanske så det blir korsdrag.   
Då är det vanliga dagiset bättre, modernare med AC.

Vad ska jag göra idag då ?
Tjaaaa, gå en sväng med dammsugaren ifred kanske...ingen Liam som hänger bakefter kan ju vara ganska så skönt.
Sen ska jag se om där kommit in nya jobb på arbetsförmedlingen.

Ha en trevlig dag allesammans!


Kommentarer
Postat av: Jenny - mamma till Vilda

Usch, stackars barn! Får det verkligen lov att vara verksamhet där när det är så varmt? Jag minns när jag gick i sjuan eller nåt sånt, då blev vi hemskickade för att det var för varmt i lokalerna och vi fick inte vara där enligt någon miljölag eller nåt, har ingen koll på vad det var men jag menar 26 grader är ju alldeles för varmt!



Hoppas att du och dammsugaren hade trevligt ihop :) Min fick ätit många spindlar idag! Haha.



Och för att svara på vart vi åkte in någonstans med Vilda, så var vi först på BVC i Solna men blev skickade till en vanlig vårdcentral en våning ner eftersom BVC inte hade några läkare. Så det var inget sjukhus för oss. Men så var det ju en vardag också och det var det inte för er om jag minns rätt?



Kramar :)

2010-07-14 @ 23:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0