Inskolning del 1

Det brukar vara Liam som är först ner på golvet från sängen sen kommer han och "kallar" på mig att det är dags att gå upp.
Idag fick jag dra mig själv upp lite i 8 från sängen och sen kalla ner Liam, vi åt frukost och gjorde oss redo att köra till Liam's första dagis dag som började 9.30.

När vi parkerat vid dagiset hade Liam lite svårt att slita sig från alla bilarna som stod parkerade, han fullkomligt älskar bilar.
Vi gick i snigel fart till dagiset medans Liam nästan gick baklänges för att titta lite extra på bilarna.

Väl inne så rusar Liam in och glömmer helt att skor, jacka och keps skulle av först, Liam hade fått en egen krok med sitt namn på så där hängde vi av oss.

Liam fick full fart in till samlingen men gör en tvärnitt när han ser hur många det är som står och stirrar på honom, hihi
Ner med handen i byxan där bak som han brukar göra när han studerar/tittar lite fundersamt på något.

Barnen som var lite äldre (5-6 år) hälsar snällt på Liam och säger välkommen, men Liam tyckte ändå det var lite obehagligt att där var så mycket okänt folk och barn.
Jag har ju aldrig varit på öppna förskolan eller liknande med Liam så ni kan ju själva förstå vilken chock detta måste varit för honom...att det finns så många barn på ett och samma ställe.  hihi

När de äldre barnen gått ut för att leka så är där bara ett fåtal mindre barn kvar och det verkar Liam godkänna, han går genast och utforskar stället och plockar på vägen upp lite leksaker här och där, snackar lite med fröken som han verkar gilla skarpt, inga blygheter här inte.

När Liam och en annan tjej delat på ett äpple i klyfter så tar vi på oss skorna och går ut...
...när vi gått ut så såg jag knappt röken av min son längre.

Alla barnen var ute och lekte i sandlådan, gungade gunga, åkte rutschkana mm.

Liam verkade gilla detta väldigt mycket och han fick en hel flock med kompisar som gick efter honom vart han än gick, till slut kom han ingen vart för staketet var i vägen, Liam började plocka blommor och ge till alla barnen som stod i en ring runt om honom.  (nahhhh)

När de andra barnen skulle in och äta middag så bestämde jag mig för att åka hemåt med Liam, GISSA vem som inte ville hem då....han sprang ifrån mig.
När jag fick tag på honom och lyfte upp honom blev han arg och började vifta med armarna (tror nog allt han försökte slåss, eller bara slita sig)

Första dagen på dagis har gått fruktansvärt bra. Kul !


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Så skönt att det gick så bra! :)

Verkar vara en cool kille, men vad annars?

Kram

2010-06-02 @ 13:58:24
URL: http://in-knit.blogspot.com
Postat av: Eva-Maria

Duktiga Liam!! =)

2010-06-02 @ 21:33:15
URL: http://blogg.sandilli.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0