Inskolning del 3

Måndag och dagis dags.
klockan 8 går jag upp, Liam hade varit uppe en liten stund redan, han springer runder i huset och sen kommer han in för att väcka mig och det var verkligen tur han gjorde det imorse också för annars hade jag lätt sovit vidare.
Usch jag var så trött imorse och mina ögon är helt svullna så det gör ont i dom, vet inte om jag börjar bli pollenallergiker kanske...=(

Klockan blev 9 när vi anlände på dagis och inga regnkläder har jag till Liam så han får snällt stanna inne idag, tur kanske det är för att bli förkyld är ju inte det roligaste.

Liam har nu lärt sig att öppna dörrarna som han stänger det gör han genom att ställa sig på tå och ta ner handtaget, det såg jag med egna ögon imorse på dagis minnsan. Liam börjar bli en stor pojke nu, gud vad tiden går fort.

När klockan blev lite i 10 så var jag tvungen att köra ner till byn för att göra lite ärende och då tyckte dagis personalen att jag inte behövde komma tillbaka förrän klockan blev 12 så Liam kunde äta där också.

Personalen tycker att Liam är så säker och verkar trivas så bra så de tror inte jag behöver 2 veckor för att inskola honom så vi provar idag att han är där några timmar själv utan mig.
Det är nog inga problem tror jag för han vinkade så glatt när jag sa hej då till honom.

Nu måste jag ta tag i lite papper här hemma, jag får ju passa på nu när jag inte har en liten huligan som vill äta upp mina papper.


Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Så skönt att det går så bra för honom! På Williams förskola får vi inte lämna dom själva första veckan, tror iofs inte heller att William skulle vilja det. Han är tuff och drar gärna iväg men kommer det någon och pratar med honom vill han snabbt komma till mamma eller pappa och söka lite skydd.

2010-06-07 @ 11:28:03
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Anna

Så kul att det går bra för Liam på dagis :)

2010-06-07 @ 15:36:17
URL: http://f860203.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja verkligen! har vatt med om barn som har skrikigt konstant...inte alls kul :(



ja det är jag...hihi :) Jag är "bara" i v 11 just nu.. :) Men allt känns så mkt bättre denna gången & jag känner sååå mkt mer med :)

2010-06-07 @ 16:55:13
URL: http://f860203.blogg.se/
Postat av: Anna

ja det hoppas jag med :) Jag har varit på vul i v 8 & kolla så att hjärtat slog & så...Ska väl på ul om några veckor... :)

2010-06-08 @ 06:10:45
URL: http://f860203.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0