bedövad dregel Emilie

kl 13.45 ska jag var hos tandläkaren, jag är där i god tid men blir inte insläppt förrän 14.05
väl inne i stolen frågar mig den nya tandläkaren vad hon ska göra.
Tja tänkte jag, det vet hon väl för jag antog hon läst journalen men tydligen inte för hon trodde bara hon skulle ta av ett tandsmycke men jag visste att 2 hål skulle lagas.

Hon läser journalen och ser då själv att 2 hål ska lagas.
Bra då kör vi igång tyckte jag för vi hade ju redan missat 20 minuter.
Hon slippar ner klistret som tandsmycket suttit fast i och sen sätter hon sig vid sin dator igen, fråga mig inte vad hon gjorde där men tid tog det, ca 15 minuter satt hon där och jag låg fortfarande snällt och väntade på sprutan som aldrig verkade dyka fram, inte för att jag längtade efter den men tiden tickade på ju.

Sekreteraren kom in igen, hon sprang fram och tillbaka flera gånger och verkade inte riktigt veta var hon hörde hemma.
Hon förberedde sprutan, sen hönsade hon vidare igen.

Tandläkaren tog nya röngen bilder på mig men de 2 första misslyckades så hon fick ta 2 nya, det tog självklart också lite tid, och där kom hon fram till att jag hade 6 hål som var brådskande....konstigt tyckte jag för jag känner inte av ett enda av dom, ett visste jag att jag hade men det är bara för att jag själv kan se det.

Hon bestämmer sig för att laga ett av hålen innan nästa patient skulle komma in, då hade hon alltså 10 minuter på sig att fixa det.

Hon sätter sprutan till och sticker mig 3 gånger i munnen + att hon droppar massa överskott från sprutan i munnen på mig som jag självklart råkar svälja.

Hon sätter sig lite vid datorn igen sen vänder hon sig om till mig och säger
- OPPSS, jag råkade bedöva fel sida på dig.

Nu kändes det som om jag bara skulle resa mig och gå därifrån, men jag bara glor på henne och undrar om hon skojade med mig.
Hon undra då om hon fick bedöva andra sidan på mig med, Nej var mitt svar för bedövningen hon satte fel bedöva halva min näsa upp under ögat och halva tungan och halsen så nej det fick hon inte då frågade hon om hon fick borra UTAN bedövning
självklart fick hon inte det, men tro inte att hon gav sig här inte, hon bedöva mig på andra sidan där nere på en tand ändå och började borra och laga ett hål.

Men detta hålet säger hon sen när hon var färdig att det bara var provisoriskt änsålänge och att hon skulle riva upp det nästa gång vi sågs för att göra det ordentligt.

MEN HERREGUD varför laga ett hål provisoriskt, varför inte göra det ordentligt från början ? 
Jag är ganska irriterad nu efter detta besöket hos tandläkaren som tog mig 1 timme, 40 minuter där jag den mesta tiden satt för mig själv och inget hände, sen får jag bedövningen på FEL sida av munnen. 

nu har jag fått 2 nya tider där vi ska laga hålen, inte vill jag ha denne tandläkaren igen.  
dyrt dyrt dyrt.


Uppdaterar 21.36
Tandläkaren gjorde klart för mig att bedövningen skulle sittai 1 timme ungefär
klockan 21.10 släppte bedövningen på mig och det var helt uuuunderbart, bedövningen satt i i ca 6½ timme.
ville bara ha det sagt, haha


Kommentarer
Postat av: Gabriella

Finns ju inget sötare än när dom går springer, haha!



lillan började gå när hon va 11 månader =), när började er lille gå??



2010-03-10 @ 16:03:56
URL: http://gabriellaajohansson.blogg.se/
Postat av: sara

tycker du ska be om en annan tandläkare som tittar ordentligt på röntgen bilderna igen för att vem vet hon kanske bara blåser dej på pengar?!Q!! jäkla meck alltså! somliga människor.. kram

2010-03-10 @ 22:35:19
Postat av: Emelie, mamma till Lukasq

Var gick du någonstans :O tycker att du ska föra detta vidare du ska verkligen inte behöva betala för det dära!

2010-03-10 @ 23:51:48
URL: http://mellemus.blogg.se/
Postat av: Jenny - mamma till underbara Vilda

Åh herre gud! Fy vad hemskt. Jag har sådan tandläkarskräck (och räkningsskräck!) att jag slutat gå dit...



Stackats dig, vad du har fått vara med om.



Kramar!

2010-03-10 @ 23:58:35
URL: http://denvildavilda.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, förlåt, men kunde inte låta bli att skratta åt situationen, tycker synd om dig!! Vilka nötter!! Vart går du nånstans?

Jag har med en hel del tandläkarerfarenhet men tycker det är lika hemskt ändå.

2010-03-11 @ 07:42:13
URL: http://annamin.blogg.se/
Postat av: Hannah

du skulle protosterat, du skulle iaf inte betala fullt pris !!!!!!!! för detta är ju dåligt av tandläkaren...

2010-03-12 @ 09:14:58
URL: http://grese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0