Jobb, jag ska jobba

Klockan är 4.30 och här sitter jag, jag gick upp med Alex klockan 4 idag för att dricka lite kaffe,
inte var han till mycket sällskap inte, han har redan kört iväg till jobbet så här sitter jag nu själv med kaffet i handen.
Jag hör hur Liam hostar från sovrummet och hur Shelby försöker komma till ro igen efter att hon varit ute och kissat.

Anledningen till att jag är uppe så här tidigt är att jag ska iväg och jobba idag, ja ni hörde rätt jag ska jobba.
Jag behöver ju egentligen inte vara uppe 4 timmar innan jag ska köra men det är för att jag ska slippa stressa sen när Liam vaknar, jag tror faktiskt jag kommer gå och lägga huvudet på kudden igen när jag fixat klart allt jag ska.

Jobbet är ett par timmar än sålänge som personlig assistent, sommarvik.
3 saker jag alltid sagt om att arbeta är aldrig jobba som:
* Personlig assistent
* Kvällar
* Helger


Gissa vad jag ska göra nästa vecka på jobbet.

Idag kommer Liam's farmor hit och passar honom hela dagen.
Hoppas det kommer gå bra, Liam är stört förkyld och är mega gnällig.
Lite nervöst är det men jag vet att allt kommer gå bra och skulle det vara något så ringer hon och då tar jag mig hem, tur det inte är flera mil iväg jag ska jobba.

Nä nu får jag lyfta på den fete jag sitter på om jag ska hinna blunda lite till innan skrutten vaknar.

Ps: Förstår ni hur skönt detta känns att jobba lite, det är så himla skönt efter att ha varit hemma i 2 år och äntligen komma ut och känna lite pengar.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad kul att du ska jobba lite.

Jag jobbade lite extra i vintras och var rätt skönt att komma bort och ut lite och samla lite nya krafter.



Sv: Dom låsta inläggen kommer publiseras någon gång nästa vecka om allt går som jga vill... :)

2010-05-06 @ 07:04:41
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: sara

hej Emelie... vet du jag har sagt samma sak förr, men just kvällar o helger är skönt för då slipper liten vara på dagis så tidigt på morgnarna plus att man får lite egen kvalitets tid med liten :) De kommer säkert gå skit bra!!!! kram

2010-05-06 @ 08:06:05
Postat av: Anna

Så härligt med jobb! Jag känner också det de gånger jag jobbar, även om det va tufft första gången att lämna Ninni, så känns det skönt =) Hoppas allt går bra! =)

2010-05-06 @ 09:36:36
URL: http://annamin.blogg.se/
Postat av: Sofie mamma till Casper

Sv: just det inlägget idag blir nog skyddat för alltid.

Hade en riktigt dålig dag idag med Casper och behövde skriva av mig lite.

Ville inte publisera för att slippa alla moralmammor då som ska peka på alla fel man gjort och hur fel man har... :)



Dom andra inläggen släpps nästa vecka och tror du förstår varför jag väntat lite då ;)

2010-05-06 @ 18:49:34
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, det känns bättre när det är familjen som ställer upp, har med lite ångest inför dagis. Därför drar vi ut på det, hehe =)

2010-05-07 @ 09:20:34
URL: http://annamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0