Om jobbet

Förlåt, lite dålig uppdatering här visst.

I torsdags gick jag brevid Annica på jobbet Personlig Assistent,
jobbet i sig är inte alls slitsamt och är nästan för lugnt för min del.
Jag ska ha hand om en och samma brukare och visst...på dagarna är det ju en del man ska göra
* Handla mat
* Tvätta
* Laga mat
* Städa
osv.
Men på kvällen är det ju inte alls nått av det ovanstående jag ska göra eftersom personen innan mig på dagen gjort allt detta.
Jag ska "endast" sitta hemma hos brukaren och "bara vara" eftersom han kan allt själv, så det är mest ifallatt skulle vara framme jag ska vara där och ja, självklart se till så att han får i sig nått litet i magen på kvällen och att han kommer i säng.

Jag tror jag ska jobba 16.30-22.30 på tisdag, tors, lör och sön.
Är inte säker på start tiden så jag får ringa och kolla upp det imorgon och sen är ju inte "sluttiden" säker den heller för vem kan vara så säker på att brukaren sover 22.30 ?!

Ja det var lite om jobbet det, inte alls min stil att jobba med något sånt här, som jag skrev i inlägget Jobb, jag ska jobba
så är det ju nu en sak till som lagts till på listan jag "inte vill göra egentligen"
* Personlig assistent
* Kvällar
* Helger
* Lugnt och stilla
Jag vill ju ha mycket och göra hela tiden, är inte van vid att bara sitta och inte göra något.


Maj maj månad och vi eldar i brasan för att värmepumpen har strejkat, den verkar också tycka att det ska vara slut på kylan nu så den sprutar endast ut kallluft till oss !

PS. Liam hälsar till sin farmor och farfar att han inte alls gillar dom nu eftersom dom åkte till Grekland idag och när han hörde vad dom sagt till mig så blev han allt lite upprörd....de skulle få 33 grader på fredag DS


Kommentarer
Postat av: Anna

Personlig assistent är inget för mig heller, va och provjobbade en dag, sen tackade jag för mig. Hade ingen som gick brevid mig, fick bara dyka rakt in i det. Han klarade en del själv och va jättetrevlig, men nej, inget jobb för mig inte!! Förstår dig!

Nej, inget kul när det händer något med ens nära och kära, men vi hoppas på det bästa. Än har det inte blivit bättre, det verkade så, men andra komplikationer har kommit. Så vi får se, håller hoppet uppe något iaf.

Trots att det inte är ett toppenjobb du hamnat på, så hoppas jag det kommer gå bra.

2010-05-10 @ 14:03:54
URL: http://annamin.blogg.se/
Postat av: Jenny - mamma till underbara Vilda

Hej förlåt att jag inte svarat. Mejla mig så ska jag skicka lösenord och så till dig! Kramar

2010-05-11 @ 19:05:12
URL: http://denvildavilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0