Om Karnevalen

Nu har jag liiiite tid att sitta ner och skriva, inte mycket tid dock för snart vaknar lilleman igen, men en kort sammanfattning av lördagen ska ni få här.

Lördag eftermiddag lägger vi Liam för att vila, jag och Alex försöker också ta oss en tupplur så vi skulle orka med kvällen, men såklart ringde alla telefonerna när vi lagt oss, vi ignorera dom till en början men de fortsatte att ringa och ringa så vi gav upp vår sömn.

När Liam vaknat fick han sig ett bad medans jag packade hans saker han behövde ha med sig till övernattningen hos mormor och morfar.
Det blev en hel del han skulle ha med sig, vattenkokaren, flaskor, plasttallrik, plastbestick, välling, massa blöjor, ombyten, täcke och kudde, nappar och resesängen.

Alex började förbereda maten här hemma och när jag precis skulle köra Liam så kom Alex lillebror Sebbe och hans flickvän Linnea hit, Sebbe skulle vara vår privat taxi.

När jag kör Liam till min mamma och pappa kom massa tankar upp i huvudet, goda som onda....hemska tankar som bland annat att Liam skulle bryta nacken och inte överleva och goda som att han totalt skulle skita i att jag körde därifrån och att han skulle ha hur kul som helst med hunden Ådi och deras hästar.

Pappa hjälpte mig att koppla in vår bilbarnstol i hans bil, sen lasta jag av hela bagaget jag hade med mig och vinkade hejdå till Liam, Liam verkade inte bry sig jätte mycket när jag sa hejdå och pussade på honom...han hade fullt upp med att titta på hästarna som morfar visade honom.

När jag kom hem kom Rubi hit.
Vi satt ute och grillade, drack öl, vin och lite grogg.
När vi ätit och druckit lite till så åkte vi till Karnevalen, det blev ganska sent vi kom ditt så vi missade karnevalen och där var så fullt med folk överallt så vi kom inte in på någon pub eller dans heller, allmänt piss om man säger så.
Det vi gjorde var att gå, gå och gå för att leta upp nått ställe med mindre folk men det var ju dömt att misslyckas med så mycket folk överallt så det var ju mindre roligt.
Vi gav upp och bad vår privat taxi komma och hämta oss.
Lite i 3 på natten var vi hemma igen.

Dagen efter mådde jag hur bra som helst, vilket jag inte trodde jag skulle göra, det var ju ett bra tag sen min kropp fick smaka på den typen av sprit intag.
Jag hade sagt till ALex dagen innan att han fick ta det lite lugnt med spriten för att det var han som fick köra på söndagen så vi kunde häta hem Liam.
Gissa vem som mådde lite mindre bra och gissa vem som fick köra.
Jag körde, vi var hemma hos pappa vid 12 tiden och Liam hade haft det hur bra som helst.
Super skönt att höra.

Min mamma skrev i förra inlägget:


Jag kan berätta att det var världens ängel vi hade hemma hos oss ! Han var glad som en lärka hela kvällen och framåt 21 började han gnida sig i ögonen och då var det dags för sängen. Vi la honom och sen la jag mig i min säng och läste en bok tills Liam somnat (tog ca 20 min för han kollade noga hela tiden att jag var kvar...+ att Ådi kom och slabbade ner honom med dregel...vår Grand Danois ...suck)Han vaknade 3 ggr på natten och det var bara att stoppa i proppen i munnen och stoppa om honom så sov han igen. Kl 06.30 var han pigg och vaken igen och fick sin vällingflaska. Sen var det full rulle igen tills Mamma och Pappa kom framåt förmiddagen.Jag körde ju och jobbade så morfar fick ta och roa sig med Liam. Så sammanfattning = inga problem alls ! Kanonkul !


Vi tog med oss kameran men det blev inte fler bilder än såhär =)


Sen låg kameran fint i väskan bort glömd.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Skönt med en vuxen kväll och skönt att det gick så bra för den lilla att sova borta :)

2010-05-25 @ 13:50:21
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Sofie

Väntar nummer två här som du ser i nästa inlägg...

Så stor som ett hus lär man vara ett tag till nu...

2010-05-25 @ 14:35:56
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Sofie

sv: känns jätteoverkligt. har inte alls fattat det än och vet inte hur det ska bli bara..

skitnervös på alla sätt och vis... :)

2010-05-25 @ 14:53:12
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ja känns lite sådär faktiskt.. Var inte alls planerat och tror knappt jag fattat det än. Lär bli tufft men vi får se.. Är ju rätt många månader bort så hinner kanske vänja mig vid tanken...

2010-05-25 @ 16:06:59
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Vilken rolig kväll! Jag känner igen det där med att telefonerna ringer när man skall sova, typiskt :)



Jag önskar er en mysig kväll!

2010-05-25 @ 22:45:18
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: alexandra - AALEXANDRAT.SE

NYA KLÄDER OCH DAGENS OUTFIT..

CHECKA IN!



http://aalexandrat.se/2010/may/look-of-today-1.html

http://aalexandrat.se/2010/may/i-sommar-sticker-vi-till-o.html

2010-05-26 @ 19:16:05
URL: http://aalexandrat.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0